Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1080P utan full hd tv

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 1080P utan full hd tv

enkel undrar jag har. om jag ska spela upp en 1080p film och spelar den på en tv som inte stödjer full hd, vad händer då? skalas filmen ner till 720p automatiskt eller funkar det inte alls? det jag hade i åtanke var att jag ska köpa en popcorn hour, och det slog mig på jobbet idag bara att jag inte vet hur det funkar om man inte har full-hd tv. Mvh Daniel

Nu kör jag inte popcorn utan jag har ett par tvix, dom har iaf inga problem att spela upp 1080P filmer på mina 720P apparater.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

jag tänkte mer hur det är med kvalle o så, blir det som en 720 relle eller bättre eller sämre?

Comment

Skit in skit ut :-)

Men det är ju mer data i 1080P så det finns förutsättningar för att det blir lite bättre bild även när du kör det i 720P
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg

Men det är ju mer data i 1080P så det finns förutsättningar för att det blir lite bättre bild även när du kör det i 720P
          Kan väl aldrig bli bättre bild än tv´n kan visa, blir ju inte bättre ljud för att jag kör mp3 320 äm 192 om jag spelar upp det i 2 småhögtalare endå...eller??
          --------------------------
          Nintendo:
          "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
          -----------------
          雙瞳 B-man i 1 och 0
          http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg

Kan väl aldrig bli bättre bild än tv´n kan visa, blir ju inte bättre ljud för att jag kör mp3 320 än 192 om jag spelar upp det i 2 småhögtalare endå...eller??
            --------------------------
            Nintendo:
            "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
            -----------------
            雙瞳 B-man i 1 och 0
            http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Comment

Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
              Kan väl aldrig bli bättre bild än tv´n kan visa, blir ju inte bättre ljud för att jag kör mp3 320 äm 192 om jag spelar upp det i 2 småhögtalare endå...eller??
              Japp det blir bättre ljud, eftersom det är mer information i 320 än 192, även om slutresultatet blir förvrängd information pga distorsionen i högtalarna...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X