Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp med en popcorn a110

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hjälp med en popcorn a110

Hej,
    Hoppas på experthjälp här på det bästa forumet...

Köpte just på mig en beggad popcorn hour A110. Sitter en 500Gb disk i den. Har väl ej tänkt använda den för att streama utan endast fylla hd med film för direktuppspel på tv.

Men HUR får jag in filerna i popcornen ? Behöver en lättskriven beskrivning/guide så jag klarar mig....nån som kan ?

Du använder bara FTP ... L/P ska vara ftpuser/1234 om det inte är ändrat ... Om så är fallet gör bara en factory reset
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

har läst och letat efter lite mer utförlig guide...jag använda ftp för ett gäng år sen på nåt av barnens xbox..men idag minns jag inte ett skvatt, förutom att jag ska ha korsad kabel mellan data-popcorn, visst ?

så först kabel data-pc ? sen starta ett ftp-program ? vilket ska jag använda ? sen..? hittar då ftp automatiskt popcornen ?

Comment

Har du en router eller en nätverksswitch behöver du inte ha korsad kabel, och allting blir mycket mycket lättare eftersom du inte måste trassla med nätverksinställningar utan kan sätta allting på auto

FTP Program, själv kör jag med Filezilla: www.filezilla-project.org client verisonen, INTE server! det finns många FTP klient program, bara googla lite

FTP programmen gör ingenting "automatiskt" du måste skriva in IP adress (host) användarnamn och lösenord själv... och trycka på anslut... därefter får du bläddra bland alla mappar etc på båda sidorna
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

tack

provar att koppla data + popcorn imorgon till routern via vanlig nätverkskabel då då och sen "bara" köra på..kör jag fast så återupplivar jag tråden :-)

Comment

Funkar det inte för dig så är det bara att hojta till ... Vi är ju här för att hjälpa varandra
            Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X