Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Samsung 611

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Samsung 611

Hur bär man sig åt för att få en Samsung 611 regionsfri? Någon som har något tips?
    (Förutom att köpa en ny DVD-spelare!)

Är inte dom regionsfria redan när dom säljs? Annars finns det nåt fjärrkontrollsknep här
    http://www.7thzone.com/
    Under regionfree solutions.
    Vet iofs inte om det funkar, men enligt vad jag läst så ska det gå bra.

Comment

This hack also works on the Thomson DTH-3600, DTH-4000, DTH-4200 and DTH-4500 models, along with the Samsung DVD-709, DVD-809, DVD-909, DVD-511, DVD-611, DVD-811 and Hitachi DV-P305e

This hack also disables macrovision on the Samsung DVD-709, DVD-809 and DVD-909

Always perform a Cold Start before applying the hack below
      1. Power on your player
      2. Press and hold both the Play and Stop buttons on the player
      3. After a short while you should be presented with a set of language options. Release the Play and Stop buttons on the player
      To convert this player to Multi-Region playback
      1. Press the Repeat button on your remote control
      2. Using your remote control enter the code 3,8,7,6 and 7
      3. The code 02 should be displayed on the screen indicating this is a Region 2 unit.
      4. Press the 9 button on your remote control for Region free, or 1 for Region 1, 2 for Region 2 and so on.
      5. Press the Open button on your player
      6. Press the Standby button on your remote control

Comment

Svensk översättning av tidigare post:

Regionerna är det minsta problemet, bara att trycka lite på fjärren:

Slå på spelaren
        Tryck på play+stop samtidigt tills du får en lista med olika språkval
        Släpp upp knapparna igen...
        Tryck REPEAT på fjärren
        Tryck 3 8 7 6 7
        Nu står det "02" uppe i ena hörnet på tv'n (betyder att spelaren är region 2)
        Tryck på 9 för regionsfri, eller valfritt 1 till 6 för att ställa den på någon annan region (användbart för framtida R2 RCE filmer kanske?)
        Tryck på "Open/Close" knappen på fjärren
        Tryck på Standby knappen på fjärren

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har tänkt att köpa en samsung
          dvd-m405 hur fungerar den att göra
          regionfri

------------------

Comment

Det hack som är beskrivet här fungerar på vissa 205/405. Men för några veckor sedan började dessa spelare levereras med uppdaterad hård/mjukvara där fjärrhacket inte fungerar.

Just nu har vi specialpris på ett chip som måste lödas in. Chipet kostar 350:-. Chip + montering kostar 750:-. Ordinarie pris 495:-/chip och 995:-/monterat.

/Hansi
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X