Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Är inte dom regionsfria redan när dom säljs? Annars finns det nåt fjärrkontrollsknep här http://www.7thzone.com/
Under regionfree solutions.
Vet iofs inte om det funkar, men enligt vad jag läst så ska det gå bra.
This hack also works on the Thomson DTH-3600, DTH-4000, DTH-4200 and DTH-4500 models, along with the Samsung DVD-709, DVD-809, DVD-909, DVD-511, DVD-611, DVD-811 and Hitachi DV-P305e
This hack also disables macrovision on the Samsung DVD-709, DVD-809 and DVD-909
Always perform a Cold Start before applying the hack below
1. Power on your player
2. Press and hold both the Play and Stop buttons on the player
3. After a short while you should be presented with a set of language options. Release the Play and Stop buttons on the player
To convert this player to Multi-Region playback
1. Press the Repeat button on your remote control
2. Using your remote control enter the code 3,8,7,6 and 7
3. The code 02 should be displayed on the screen indicating this is a Region 2 unit.
4. Press the 9 button on your remote control for Region free, or 1 for Region 1, 2 for Region 2 and so on.
5. Press the Open button on your player
6. Press the Standby button on your remote control
Regionerna är det minsta problemet, bara att trycka lite på fjärren:
Slå på spelaren
Tryck på play+stop samtidigt tills du får en lista med olika språkval
Släpp upp knapparna igen...
Tryck REPEAT på fjärren
Tryck 3 8 7 6 7
Nu står det "02" uppe i ena hörnet på tv'n (betyder att spelaren är region 2)
Tryck på 9 för regionsfri, eller valfritt 1 till 6 för att ställa den på någon annan region (användbart för framtida R2 RCE filmer kanske?)
Tryck på "Open/Close" knappen på fjärren
Tryck på Standby knappen på fjärren
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Det hack som är beskrivet här fungerar på vissa 205/405. Men för några veckor sedan började dessa spelare levereras med uppdaterad hård/mjukvara där fjärrhacket inte fungerar.
Just nu har vi specialpris på ett chip som måste lödas in. Chipet kostar 350:-. Chip + montering kostar 750:-. Ordinarie pris 495:-/chip och 995:-/monterat.
/Hansi
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Comment