Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Messiah, Messiah 2 PRO & Magic 3 - vanliga frågor och svar

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Messiah, Messiah 2 PRO & Magic 3 - vanliga frågor och svar

Fråga:
    Jag har Messiah installerat i min PS2 och nu kan jag inte spela PS1 spel eller se DVD-filmer!

Svar:
    Stäng av din PS2 genom att trycka på reset i 2 sekunder.
    Starta din PS2 med ett snabbt tryck på reset
    Tryck nu snabbt på reset 2ggr för att aktivera PS1/DVD läge
    Nu kan du spela PS1 spel och se DVD-filmer...

<small>[ 18 May 2003, 23:32: Meddelandet redigerat av: Hansi ]</small>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Har man Messiah 2 PRO installerat:

Stäng av din PS2 genom att trycka på reset i 2-3 sekunder.
    Starta din PS2 genom att trycka reset i c:a 2-3 sekunder (tills den blå lampan tänds)
    Nu kan du spela PS1 spel och se DVD-filmer...

Skall man återgå till "PS2-läge" så måste man stänga av PS2:an helt (reset i 2-3 sekunder), det räcker inte med ett snabbt reset.

Vill man stänga av Messiah 2 PRO helt så stänger man av PS2 med resetknappen intryckt 2-3 sekunder, sedan startar man med resetknappen intryckt tills den blå lampan tänds + 5 sekunder till.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Om man har Magic3 så gäller samma sak som Messiah2 om man vill spela PS1 spel eller se DVD-filmer. Däremot finns inte funktionen för att stänga av chipet.

Comment

Working...
      X