Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Modchip Till Gamecube !!! \/iper Gc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Modchip Till Gamecube !!! \/iper Gc

====
    Edit:
    Ville bara lägga in länken nedan högst upp i tråden:

Viperchip downloads:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=20019
    ====

Nu finns det modchip (\/iper GC) för att boota hemmameckad kod direkt in i din kub.

Dock finns det inget direkt leveransdatum men omkring efter jul har det skrivits.

http://www.xbox-scene.com/index.php?...FFyykEaZtHhjfS

Hoppas detta kommer att ta gamecube scenen yttligare ett steg närmare att boota backup-kopior direkt från kuben.

En fråga bara, varför går det inte att skriva Vipe(r) direkt i forumet utan ()?

Nu när det äntligen har dykt upp ett chip till Game Cuben så är det bara en bios fråga om och när man kommer att kunna på boota backuper på GCn.

Vi får väl hoppas på det bästa
    The mind is like a parachute - it only works if it's open...

Comment

bios:en kan inte göra att gamecuben kan boota backuper från dvd:n, kryptering och kontroll av skivorna sköts av dvd-läsaren och någon annan enhet, det enda modchipet kan göra att är att boota kod utan pso + bba, men en kille som kallar sig för tmbinc har gjort det här för över ett år sedan. så det man kan göra är att boota loaders eller andra program direkt vid boot, men nu när starcube håller på med ny loaderprogramvara, GameCube Simulator, som ska ge ökad hastighet och bättre kompabilitet så kan det bli mycket enklare och bättre att spela backupkopior.

Comment

Med Cobra bios kan du boota bacupper på Gamecuben
        Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

Hansi.
          Gamecube chipet, är det något som kommer att finnas i erat sortiment nångång framöver?
          The mind is like a parachute - it only works if it's open...

Comment

Japp.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

när då?

Comment

Det är beställt och betalt, borde ramla in före nyår
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Något nytt på denna front?

Comment

Har du nån ca uppgift på vad kundpriset kommer att bli?

MvH Jonas
                    http://powerboard.rockarfett.com/

Comment

skulle gissa på runt 1000-lappen med tanke på att ***** chipet är 10 dollar dyrare än X3 chipet men det är ju bara vad min gissning är :P

Comment

http://www.psxcare.com/section.php?xSec=29

Comment

Original inlägg av Pyroholic
                          skulle gissa på runt 1000-lappen med tanke på att ***** chipet är 10 dollar dyrare än X3 chipet men det är ju bara vad min gissning är :P
                          Tror inte att det finns något företag som chippar en GC för 1000:-, men jag kan ha fel.
                          Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

viper + installation var lite dyrt med tanke på att det bara är 4 sladdar...

Comment

Vi får väl se när vi väl får chippen och har gjort några monteringar, men jag minns att det var rätt mycket pill och skruvande bara för att montera en enkel strömbrytare i gamecuben. Nu skall det lödas under kylflänsen till någon processor osv.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X