Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Påsättning av Viper chippet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Påsättning av Viper chippet

Om jag har detta moderkort - http://upl.silentwhisper.net/uplfold.../Moderkort.bmp , hur ska jag göra för att löda Y ? , Då kylfläsen sitter ganska så ivägen.
    Och om jag med våld skulle försöka dra bort kylflänsen som sitter fast med lim? , antar jag att samtliga saker den sitter fast i skulle följa med.

Så hur göra?
    Xbox v 1.3
    X-bit , 120 gb hårddisk , Vit.

Ok ok, efter mycket våld (och nästan ett knäckt moderkort), är kylflänsen borta
    Xbox v 1.3

Comment

Hansi: Vad rekommenderar du att jag använder för storlek på lödspetsen (ska ut och köpa det), 3mm eller 0.5mm , 3 mm funkade bra på xboxen men gamecuben har ju mindre lödpunkter... Tips=)
      Xbox v 1.3

Comment

Undrar också vad man ska ha för typ av lödpenna. Även vad man ska ha för lod..

Comment

Så smått som det bara går... Standardgrejor går bra och detsamma gäller lödtennet.
          håller man sig till hyfsad kvalite och inte köper FÖR billigt skit (exempel BILTEMA) så blir det bra.

Ju större spets dessto krångligare blir det.. Med liten spets behöver man ICKE ta bort någon kylfläns .. bara onödigt jobb.

Lödde min GC på 20 min utan att ta bort kylfläns med liten spets (Wellman lödkolv)

Comment

Original inlägg av Quader
            Så smått som det bara går... Standardgrejor går bra och detsamma gäller lödtennet.
            håller man sig till hyfsad kvalite och inte köper FÖR billigt skit (exempel BILTEMA) så blir det bra.

Ju större spets dessto krångligare blir det.. Med liten spets behöver man ICKE ta bort någon kylfläns .. bara onödigt jobb.

Lödde min GC på 20 min utan att ta bort kylfläns med liten spets (Wellman lödkolv)
            Hur liten spets? 1.0mm?

Comment

Jag lödde på moderkortet utanatt ta bort kylflänsen. Även fast kretsen satt havt under. =) Så sliper man riskera att ha sönder CPU:n.
              Soldiers of Mist

Comment

gick i ett nafs.. max 20 minuter.... har en spets på 0.2mm jbc advanced lödstation..

Comment

Storlek på spets som maven hade .. inget större med andra ord .. 1mm för stort

Comment

Tror att det kan vara vettigt att låta kylflänsen sitta kvar. Risken är större än vad det är knepigt att löda när den är på plats fortfarande.

En bra lödstation för en spottstyver hittar man på teknikmagasinet.
                    Internet users are so fat because they are full of the heaviest element in the universe: Complainium

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X