Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DVD-R skivor

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• DVD-R skivor

Har testat ett flertal olika "skrot" märken å fått alla å funka å spelat bra länge på olika spel, har inte märkt nåra som helst problem med att skivorna inte funkar, har provat 4 olika märken minidvd-r åxå, inte haft några som helst problem. Har en gamecube som e 8a månader gammal typ.
    Vilka olika medier har folk provat, kanske skulle va skoj å hålla reda på lite info om sådant!
    XBOX 1.6
    Samsung DVD
    Xecuter 3 + Front
    Bios X3 3294
    200 Gig Maxtor 5400 RPM

Nintendo Wii
    Cyklowiz

nu har jag ingen gamecube men avråder dig starkt att använda skit media.
    Ta min ps2a t.ex. den tar allt, princo, monarch, no name, you name it.

Låter inte ett dugg annurlunda ifrån läsaren än det gör med verbatim och annan kvalitets media men om jag skulle fortsätta att använda skit media så skulle lasern dö i förtid, thats fact.

visst är din laser värd lite dyrare skivor? köper du på nätet så blir det inte så dyrt.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Vad har du testat för märken av 8cm skivor?

Comment

Hmmm, ok. Ja har en xbox, 1.0a å den har ja kört "skitmedia" i 2 år, eller mer än 2 år å den e inte slut inte va ja har märkt.
        XBOX 1.6
        Samsung DVD
        Xecuter 3 + Front
        Bios X3 3294
        200 Gig Maxtor 5400 RPM

Nintendo Wii
        Cyklowiz

Comment

Vem bryr sig om kubens laser, dör den så lär väl en ny kub kosta 500:- den dagen den sorgen...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Har provat verbatim, maxell, princo, monarch å hyundai. dom funkar fint, har fått Verbatims DVD+RW å funka fast kuben inte ska ta plus media
            Hansi: Jo precis, så blodigt äre inte så den dagen den sorgen
            XBOX 1.6
            Samsung DVD
            Xecuter 3 + Front
            Bios X3 3294
            200 Gig Maxtor 5400 RPM

Nintendo Wii
            Cyklowiz

Comment

Hm var de inte du som hade köpt ett gäng Accu skivor..? Inte testat dom?? Eller kan du rekomendera nå andra som finns att köpa på spindel eller i 25-50 pack??

Comment

Jo har beställt ett gäng, får se när dom kommer lyckades prata till mig tokbilligt frakt efterssom dom inte betalar tillbaka pengar (?) när man beställt berätta att ja va en dum svensk som inte förstod bättre så ja hoppas UPS kommer me dom i veckan. Annars va frakten inte så himla rolig.
                XBOX 1.6
                Samsung DVD
                Xecuter 3 + Front
                Bios X3 3294
                200 Gig Maxtor 5400 RPM

Nintendo Wii
                Cyklowiz

Comment

Köpte en gaycube för en näve tior och slängde in ett chip (måste säga att jag är förvånad hur enkelt och smärtfritt allt gick). Har testat lite olika skivor men bara fått verbatim skivor med helt vitt ovansida att funka till 100%. Princo skivorna startar oxså fint men jag får read error på dessa efter någon minuts spelande. Testade även verbatim med silvrig ovansida...no luck.

Tänker dock inte skruva på min laser. Visst en kub kostar bara en 500hundring men varför slänga ut dom pengarna när allt som behövs är att köpa rätt media istället. Dags att klä på sig och köra ut och rensa sibas förådd av verbatim skivor med vitt ovansida.
                  Bios M7
                  160gig Seagate

Comment

Varför ser alla Pot-Tweaking så allvarligt? Nästan alla gamecube har olika värden ändå. Tror ni att de justerar varje laser för varje kub ? Det tror inte jag iaf. Behöver du tweaka så gör det. Att det skulle korta av livet för kuben tycker jag är bullshit de med. Orka bry. Min laser är på 189 ohm utan tweak och "jöns" är 450 ohm, kommer min då ha kortare lifstid då? nja jag kan inte riktigt hålla med om det.
                    Ni som tvekar med att tweaka -> Behöver ni det, så gör det! men överdriv inte, håll er på ca 180 Ohm
                    Lycka till

Comment

Att det är olika värden beror givetvis på att lasern alltid trimmas vid tillverkningen. Hade det inte behövts så hade det inte funnits någon potentiometer att skruva på...
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

GameCube lasern ger upp om den inte kan läsa skivan. PS2 lasern får instruktioner om att höja laserstyrkan. Försöker man läsa skivan repetivt så dör lasern.

Man kan höja styrkan manuellt. Men det förkortar livslängden på lasern en bit.

På GameCube scenen har man bevisat att felen ligger i brännaren/median. Olika brännare bränner olika bra. Vissa ger väldigt mycket PI och POF fel. Och GameCube lasern klarar inte hur många såna som hellst. Den är alltså lite "petig".

Så en tweak och en bra brännare brukar lösa problemet. Man kan testa PI och POF fel på en skiva man bränt med olika program.
                        Soldiers of Mist

Comment

Original inlägg av Stan64
                          Man kan testa PI och POF fel på en skiva man bränt med olika program.
                          Ingen av mina dvd/brännare klarar kontrollera detta i DVDInfo Pro (tex), så bara bränna och köra på, skulle vara roligt att se hur "bra" min brännare bränner på Ridata Ritek g04 skivorna (mini dvd-r).

Comment

Jag rekommenderar Verbatim DVD+R 8x ca 150kr för 25st. Körde Resident Evil 4 i 20 timmar sträck nonstop utan strul eller DRE, funkade klockrent

mitt laser är inte tweakad

brännare: Pioneer A08 firmware 1.18 + Nero Enterprise

Comment

kan säga att de som har problem med Memorex 8x skivor så ska ni bränna i 8x!! pajade 6 skivor när jag trodde att det skulle bli bättre att bränna i så låg hastighet som möjligt, men ikke!! bra att man kom på det med 2 skivor kvar *gaaah*

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X