Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Viper gc help

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av andlin
    Om du kan så testa med en anna PC. Om du har köpt programmeraren och chipet ihop så fungerar det säkert.
    Kan intyga detta. har två datorer funkar bara på den ena

Comment

Ok, jag har provat det på två redan men jag har några burkar till att testa på. Tack för tipset!

Comment

3 maskiner utan att lyckas. Hur skulle det fungera med att köra in bios cobra 1.1 via en mini-dvd iso? Hur ska switcharna vara ställda i så fall? Då behöver inte programmeraren vara inkopplad antar jag?

Comment

Original inlägg av puttekula
          Hur skulle det fungera med att köra in bios cobra 1.1 via en mini-dvd iso?
          Beror på om det finns ett bios på chippet redan som stödjer flashning från dvd, annars måste man flasha med programmerare (har jag för mig).

Comment

Alltå jag blir galen, hur svårt ska det va? Testat på ytterliggare ett par maskiner på jobbat, samma symptom. Kan det vara flatkabeln som är kass? Eller dött chip?

Comment

Kan vara viper som e kast, svårt att säga du jag inte har det framför mig. Du kan skicka det till mig + programmerare så kan jag försöka programmera det åt dig, om det är intressant så maila din adress så jag kan retunera det. Då får du även min adress.
              Last edited by andlin; 2005-05-02, 15:15.

Comment

Det är inget annat jag har missat? Jag kör:
                * ECP + adress
                * Loader med samma adress, safemode och Cobra 1.1 laddad
                * Gamecuben är ON
                * Båda switcharna står i OFFläge på programmeraren
                Jag kör utan lock och ingen skiva i. Testat enligt denna uppsättning på 6 st PC.

Comment

Case closed! Det verkar som det var programmeraren som felade, jag provade med kompisens o då gick det utan beskymmer.

Comment

jag har försökt att programera mitt viperkort nu (han hittar den i alla fall) men den kommer upp med 23 olikheter (säger han när man trycker på compare), vad ska jag göra?

Hälsningar Natherul
                    Hälsningar Natherul

Comment

Kör ECP och och sätt programmeraren direkt i LPT porten. Jag fick skrivfel när jag inte körde ECP.

Comment

vad är ECP för något?

Hälsningar Natherul
                        Hälsningar Natherul

Comment

Ett läge att köra LPT (skrivar) porten, man ändrar det vanligtvis i bios.

Comment

det fungerar fortfarande inte fast jag ändrade till ECP, vad ska jag göra? och om ni inte vet undrar jag om det finns någon här som bor på gotland som kan hjälpa mig?

Hälsningar Natherul
                            Hälsningar Natherul

Comment

Jag har samma problem som Puttekula ... Så kanske det är fel på min programerare oxå då eller ? För jag har prövat på 5 olika maskiner.. Och inte finns det då nån som bor i närheten jag kan få låna av heller ...

Comment

Original inlägg av andlin
                                Viper kan du flasha utan störm innan du sätter det på plats, väl monterat måste du slå på kuben.
                                Är du helt säker på det där ? Måste det inte få ström på nåt vis ?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X