Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nybörjarhjälp på Gamecube

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• nybörjarhjälp på Gamecube

efter att ha kört en massa på ps2 och hd-advance ämnar jag nu skaffa en gamecube, tycker det finns mer spel som passar familjens små medlemmar bättre där...

några (enkla) frågor som jag behöver hjälp med :

- finns nån motsvarighet till ps2´s HD-advance till Gamecuben ?
    - vilket/vilka chip rekommenderas varmast ?
    - finns lödfria chip som jag kan installera själv ?
    - nån speciell Gamecube-variant som funkar bättre ?
    - kan dessa hantera a l l a typer av brända spel , även USA mm mm?
    - bränner man på vanliga dvd skivor ?

mvh Corre

Vi fick in Viper Extreme chippen idag, verkar hur trevliga som helst.

Jag rekommenderar även X-ecuters "ICEDCUBE" skal, med ett sådant kan du använda vanliga DVD-R skivor. Med originalskalet får dom inte plats.

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=371&xSec=29
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
      Med originalskalet får dom inte plats.

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=371&xSec=29
      aha, så originalspelskivorna till Gamecube är mindre (?) än vanliga skivor ?

men chippet läser spelen på en vanlig dvd+r skiva av standardstorlek om jag köper nytt skal ?

Comment

Förmodligen inte dvd+r

kuben är petig med skivorna

dvd-r brukar fungera bra.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

men hur bränner man mini-dvd skivor...? i vanliga hembrännaren eller ?

Comment

Original inlägg av corre
            men hur bränner man mini-dvd skivor...? i vanliga hembrännaren eller ?
            Ja

Comment

Hansi:
              Förmodligen inte dvd+r

kuben är petig med skivorna

dvd-r brukar fungera bra.
              Min tar bara + skivor
              Välkommen hem till min enkla boning

Comment

Original inlägg av Belsebubben
                Min tar bara + skivor
                finns det fler som har erfarenheter av om den tar + eller - eller båda ?

detta Viper chippet, kan jag spela ALLA typer av nedbrända spel med detta ? har dragit ner några från Piratebay o vissa står det att det är USA versioner...spelar det någon roll ?

Comment

Bara din TV stödjer NTSC, annars får du svart-vit bild. Eller köp en RGB-kabel. Sen kan du spela alla GC-Spel.
                  Det är inte chipet som avgör vilka skivor du kan läsa. Det är din DVD-läsare och det verkar variera. Jag har iallafall köpt de billigaste DVD+r som jag har kunnat hitta och funkar kalasbra...
                  Välkommen hem till min enkla boning

Comment

ok, jag är med.

följer upp med en följdfråga....har för mig att jag läste i nåt annat forum ang bränning av nedladdade GC-spel, att filen m å s t e vara i en viss exakt storlek, annars skulle den ej fungera i Cuben .... känns detta bekant av någon m erfarenhet ?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X