Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Freeloader

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Freeloader

Enligt er hemsida kommer ni att ta in Freeloader.

Japanska och icke-japanska spel formaterar minneskorten olika. Kommer det att gå att ta bort och/eller kopiera japanska filer utan att behöva köpa en japansk kub?

Datels hemsida (www.codejunkies.com) nämner bara europeisk-australiensiska, nordamerikanska och japanska spel. Betyder det att brasilianska inte fungerar?

Går NTSC-spel i 50 eller 60 Hz? Informationen på Datels hemsida är lite tvetydig:
    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">http://www.codejunkies.com/article.asp?c=GB&cr=GBP&cs=%A3&r=1&l=1&i=5395
    <strong>It works on both PAL and NTSC consoles, and you don't even need an NTSC compatible TV set to play NTSC games!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">http://www.codejunkies.com/faqs/action_replay_freeloader_gc.asp?c=GB&cr=GBP&cs=%A3 &r=1&l=1
    <strong>Q: Will the product play NTSC games at 60Hz on my TV?

A: Firstly, the products allow games to play at whatever speed they were designed to run at, for example many NTSC titles should run perfectly happily at 60Hz on a PAL GameCube using FreeLoader or Action Replay. Secondly, to play 60Hz titles your TV must accept a 60Hz signal - some older European TV sets may not support this feature.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">

Jag kan för lite om gamecube för att kunna svara på om det går att labba med saves osv när minneskortet är formatterat för japanska spel.

Importspelen går i 60Hz.

Vad jag vet så finns det bara tre regioner för gamecube: PAL, USA, JPN. Jag vet inte vad dom använder i brasilien, men jag antar att ALLA spel kommer fungera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av Hansi:
      <strong>Importspelen går i 60Hz.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Har du testat?

Comment

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
        Ursprungligen skrivet av Stefan:
        <strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av Hansi:
        <strong>Importspelen går i 60Hz.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Har du testat?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nej, men jag tycker inte deras information är ett dugg tvetydligt :-)

Spelen körs i PAL-60. Du behöver inte en NTSC-kompatibel TV, men du måste ha en TV som klarar 60Hz.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

om man som jag har ett japanskt NTSC gamecube, går det då att spela europeiska PAL och amerikanska NTSC spel med freeloader?
          jah bless

Comment

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
            Ursprungligen skrivet av henx:
            <strong>om man som jag har ett japanskt NTSC gamecube, går det då att spela europeiska PAL och amerikanska NTSC spel med freeloader?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Vi tar bara in freeloader "PAL", den fungerar bara i europeiska gc.

Comment

Hallojsan.
              Jag har ett PAL gc,och ska köpa Freeloader 1.06b (det är väl den aktuella och ej buggiga?)

Min tv är denna:

<a href="http://www.allteve.se/sam25c33.htm" target="_blank">http://www.allteve.se/sam25c33.htm</a>

Någon som vet om det kommer funka? blir sårad i själen om det inte komemr funka på min tv. har förbokat Wind Waker sen november i usa. jag kommer mörda halva befolkningen i sverige om det inte funkar...

// Joel
              Xbox [1.1] - Flashat
              Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Comment

Tilläg: jag har 28"
                Xbox [1.1] - Flashat

Comment

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"> Hallojsan.
                  Jag har ett PAL gc,och ska köpa Freeloader 1.06b (det är väl den aktuella och ej buggiga?)

Min tv är denna:

<a href="http://www.allteve.se/sam25c33.htm" target="_blank">http://www.allteve.se/sam25c33.htm</a>
                  </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det står "NTSC-avspelning : Ja" på den sidan.
                  Så jag antar att den klarar 60 Hz

Comment

Så ntsc uppspelning = klarar 60hz?

*puuuuhhh*
                    Xbox [1.1] - Flashat

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X