Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

M3 Real

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

grabbar jag får inte mitt att funka!.jag gör som det beskvrivs men det står bara no save file found..
    writing save file...

sen nada får starta om å testar att loada ett spel å då står det loading i 5MIN!!! sen händer inget,kan nån snälla skriva en guide från start till finsih alltså

1. formatera sd hc kortet på xxx sätt
    2.dra in program vara mappen ska vara där INTE där mm.?

tacksam för hjälp,detta skit har redan sabbat min julfrid

p.s följer denna guide men det funkarj u inte

http://www.gba-nds.com/index.php?opt...-November-2007

måste man formtara kortet till fat 16?

Comment

Nån som vet hur man går tillbaks till menyn efter man har startat ett spel om man tex vill byta?

Comment

Samma problem!

-------------------------------------------------------------------
        Original inlägg av soundwave Visa Inlägg
        grabbar jag får inte mitt att funka!.jag gör som det beskvrivs men det står bara no save file found..
        writing save file...

sen nada får starta om å testar att loada ett spel å då står det loading i 5MIN!!! sen händer inget,kan nån snälla skriva en guide från start till finsih alltså

1. formatera sd hc kortet på xxx sätt
        2.dra in program vara mappen ska vara där INTE där mm.?

tacksam för hjälp,detta skit har redan sabbat min julfrid

p.s följer denna guide men det funkarj u inte

http://www.gba-nds.com/index.php?opt...-November-2007

måste man formtara kortet till fat 16?
        ------------------------------------------------------
        Jag har samma problem som Soundwave. Har letat i flera forum och följt befintliga guider till 100%. Har de absolut senaste drivrutinerna och Game Manager. Har testat med flera olika spel men alla ger samma resultat. Har formaterat om SD kortet och börjat om flera gånger. Programvaran startar som den ska men vid val av spel hänger den sig första gången på "no save file found...". Vid omstart hänger den sig på "loading..."

Har hittat fler som har samma problem men inte sett någon lösning på problemet. Har du Soundwave löst det?

Tacksam för tips! Barnen är otåliga.

Comment

Problemet löst!!

Gjorde precis ett test där jag skippade att använda Game Manager för att ladda in spelen. Jag flyttade bara in dem med filhanteraren under nds mappen. Då funkade det direkt!!?? Jag som varit så noga och följt instruktionerna på just detta steg. Någon som kan förklara detta? Har testat med både version 3.4 och 3.5 av Game Manager men fick samma resultat.

Hoppas att detta kan hjälpa fler som fastnat på samma sak. Dessa steg ska räcka för M3 Ds Real Perfect Bundle Pack:
          1. Ladda ner senaste drivrutinerna
          2. Kopiera in hela SYSTEM foldern direkt på SD-kortet
          3. Skapa en mapp NDS
          4. Flytta in dina NDS-spel under denna mapp.
          5. Kör

För andra typer av spel kanske Game Manager är nödvändigt?

Comment

Man använder inte game manager till m3 real, den är väl bara till för de gamla "passcard+slot2" m3rna...
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Har uppdaterat mitt första inlägg... hoppas det är av intresse.
              Konsoller:
              Wii (Wiikey)
              Nintendo DS (M3 DS Simply, Real och Lite)
              GameCube
              PS3
              PS2
              PS (Multi-X Killer)
              Dreamcast (Chip Unknown)
              Game Boy Advance

Datorer:
              PC (Core 2 Duo E6600, DDR2 2GB PC6400, GF8800GTX.)
              Amiga 500, 600, 1000 och 1200
              Commodore 64

Comment

Jag kan intyga att den fungerar med upp till 6GB, och har kunder som kör 8GB...
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Bra o veta att det funkar... ska nämligen införskaffa mig ett större minne till M3 Real när de lider.
                  Konsoller:
                  Wii (Wiikey)
                  Nintendo DS (M3 DS Simply, Real och Lite)
                  GameCube
                  PS3
                  PS2
                  PS (Multi-X Killer)
                  Dreamcast (Chip Unknown)
                  Game Boy Advance

Datorer:
                  PC (Core 2 Duo E6600, DDR2 2GB PC6400, GF8800GTX.)
                  Amiga 500, 600, 1000 och 1200
                  Commodore 64

Comment

Original inlägg av Faran Visa Inlägg
                    Hansi du har helt rätt! Det är M3 Manager som bakar in spelet och en Emulator i en *.GBA fil. Men för att bespara utrymme kan man även dra hem Emulatorn från respektive utvecklares hemsida (då får man dessutom en nyare version än vad som följer med M3 Manager) de har även verktyg som bakar in Emulator och spel, fast skillnaden är att där kan man baka in fler spel i en och samma *.GBA fil. Denna *.GBA fil måste förstås ändå föras över med hjälp av M3 Manager efteråt för Kassetten klarar inte av att köra direkt överförda *.GBA filer.

Sen finns det förstås Emulatorer till Slot-1 lösningar då får man en *.NDS fil istället (som Hansi förklarar) när man bakat ihop emulator och spel. Men de senaste emulatorerna har även stöd för DLDI som gör det möjligt att föra över filerna/spelen utan att baka in dem i Emulatorn. Precis som när du kör Emulator på din PC.

M3 Adapter hävdar att de har inbyggd Emulator för respektive format... vilket är inte helt sant. Det är M3 Manager som har det och inte kassetten. Och emulatorerna är inte deras utan de har tagit friheten att baka in dem i sin M3 Manager. Så kassetterna har inte hårdvaru emulator inbyggda i sig, så säga att de har stöd för NES, SNES, SMS, m.m. är fel. De har inte stöd utan hjälp av Emulatorerna. Och dessa Emulatorer funkar till alla Kort som klarar av att köra GBA spel eller i slot-1 fallen NDS spel.

Hoppas detta klarar ut några fler frågetecken.
                    Jag har det första super mariot i en .nes fil och det funkar utmärkt.

Comment

Jag har ett m3 real och alla NDS-roms som jag testat flyter på perfekt. Jag har även testat en hel del GBA-roms och där har alla som jag testat funkat förutom classic-nes-spelen. Jag kör även NES.NDS-emulatorn för NES-roms, vilket har funkat som de ska på de 10 jag testat och Lameboy DS till gameboy/gameboy color roms, vilket också funkar bra. Det enda jag inte har testat är att emulera SNES. Men det skall tydligen inte funka så bra på nåt kort om jag förstått det rätt. Eller har nån prövat?

Comment

Original inlägg av ttype Visa Inlägg
                        Gjorde precis ett test där jag skippade att använda Game Manager för att ladda in spelen. Jag flyttade bara in dem med filhanteraren under nds mappen. Då funkade det direkt!!?? Jag som varit så noga och följt instruktionerna på just detta steg. Någon som kan förklara detta? Har testat med både version 3.4 och 3.5 av Game Manager men fick samma resultat.

Hoppas att detta kan hjälpa fler som fastnat på samma sak. Dessa steg ska räcka för M3 Ds Real Perfect Bundle Pack:
                        1. Ladda ner senaste drivrutinerna
                        2. Kopiera in hela SYSTEM foldern direkt på SD-kortet
                        3. Skapa en mapp NDS
                        4. Flytta in dina NDS-spel under denna mapp.
                        5. Kör

För andra typer av spel kanske Game Manager är nödvändigt?

Ska NDS-mappen ligga i roten på minneskortet?
                        Ska varje spel läggas i en egen mapp under NDS-mappen?

Comment

Original inlägg av JLK Visa Inlägg
                          Ska NDS-mappen ligga i roten på minneskortet?
                          Ska varje spel läggas i en egen mapp under NDS-mappen?
                          Ja, NDS-mappen skall ligga i roten på minneskortet. Sen lägger du bara in nds-filerna i den mappen, inga egna mappar alltså.

Comment

FAAAAAAAN har samma problem som Soundwave men har inte någon game manager... inte ett ända spel funkar de låser sig... har testat senaste och näst senaste system foldern och har formaterat om och provat igen... BLIR GALEN... vilken skit jul det blir för grabben... Snälla hjälp...
                            Jocke

Comment

prova att patcha med de här http://rapidshare.com/files/17380125...tcher.zip.html
                              När ett spel fryser eller det får felmeddelande om sparfilen så brukar det funka att patcha nds filen.
                              Last edited by dadibom; 2008-12-16, 08:40.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X