Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

M3 Real, Spel startar inte

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• M3 Real, Spel startar inte

Jag har nyligen köpt ett Nintendo ds, med M3 Real och 8 GB mSD här på Psxcare. Tyvärr funkar det inte riktigt som det ska.

När jag försöker starta spel så händer inget. Spelet finns i listan under iconen MyCard men hur jag än försöker starta något spel så händer inget. Det finns ingen Games icon som beskrivs i manualen. Den hänger sig även varje gång jag går in i settings menyn.

I början var den riktigt svår att boota från M3, oftast startade den upp som om inget kort fanns i. Det verkar dock ha blivigt bättre med tiden.

Jag har laddat hem den senaste system mjukvaran från m3adapter.com.

Några tips?

Vilken version har du på "senaste system mjukvaran"?

Prova den som vi har för nerladdning i forumet, den fungerar bra för mig.

Felet du har brukar bero på felaktigt system...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hehe, tack. Det är ju pinsamt, men jag hade inte alls den senaste. Nu funkar det utmärkt.

Jag har dock fortfarande problem med att den inte känner av kortet när det sitter i. Jag får pilla lite fram och tillbaka med korten innan det hoppar igång.

Comment

Var försiktig så du inte pillar för mycket, det KAN döda din DS. Vi har haft några kunder som haft problem med vissa ROSA ds:ar, vilket om jag minns rätt löstes genom att sätta en bit papper/tejp på kortet så att det trycks mot kontakterna bättre.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack för tipset, det ska jag prova om det blir värre. Tycker nog att det blivigt bättre och bättre, kanske lite smuts på kontakterna bara...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X