Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Acekard 2i - Guide & Firmware

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Acekard 2i - Guide & Firmware

Flashkortet som fungerar med nya Nintendo DSi samt alla gamla modeller emligt tillverkaren.

Du behöver ett Micro SD-minneskort där du lägger systemfiler samt filerna du vill köra.

FÖRTYDLIGANDE!
    Acekard 2i fungerar utmärkt med Nintendo DSi släppt i Sverige 2009-04-03
    dvs oavsätt vad för suspekta rykten som flyger runt på internet så fungerar dessa kort med DSi.

Denna sektion kommer innehålla en Guide för hur man får igång produkten så fort vi får in fler Flashkort då dessa sålde slut snabbare än smör smälter i solen hos oss i Fredags
    /P
    Attached Files
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Du kan nu uppdatera ditt Acekard 2i så det fungerar med DSi-uppdateringen 1.4.

Antingen kan du göra det själv igenom att följa instruktionerna eller så kan du komma in i butiken så gör vi det åt dig.

Har du köpt kortet av oss uppgraderar vi ditt kort gratis. Om du inte har köpt det av oss kan vi uppdatera det för en påse bullar och lite läsk, eller 100kr.

För att uppdatera kortet behöver du kunna starta flashkortet och köra en .nds-fil.

Uppdatering
    1.Ladda ner den packade filen som finns i bifogade filer
    2.Packa upp filen
    3.Om du ska uppdatera flashkortet i en DSL-maskin så använder du filen som har DSL i namnet. Om du ska uppdatera flashkortet i en DSi-maskin så använder du filen som har DSi i namnet.
    4.Starta filen från flashkortsmenyn och följ instruktionerna.
    Attached Files
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Reserverat. 2
      / Pendragon

Comment

.
        Last edited by FeF; 2009-05-10, 16:33.

Comment

Hej!

Går det att få någon mer utförlig beskrivning? Jag har provat på alla sätt jag kan komma på men får bara en frysskärm med texten "loading" i blått... Jag har sökt runt på diverse guider på nätet men inget har fungerat.

Jag har alltså laddat hem firmwaren(olika versioner), packat upp den, och lagt över dom på microSD-kortet. Kan kortet vara skadat?
          Jag spelar på en DSL och fick ak2i-kortet i brevlådan idag.
          Last edited by Sinistrat; 2009-09-21, 22:46. Anledning: glömde ge komplett information

Comment

Hej!

Kan man använda det här kortet tillsammans med Acecard 2i?

http://cdon.se/hemelektronik/sandisk...b_bulk-7251723

Comment

Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
              Hej!

Kan man använda det här kortet tillsammans med Acecard 2i?

http://cdon.se/hemelektronik/sandisk...b_bulk-7251723
              "Sidan kunde inte hittas
              Tyvärr lyckas vi inte hitta sidan du sökte. Den kan ha blivit borttagen, flyttad eller vara tillfälligt nere. "

Vilket kanske beror på att cdon blivit lurade att "sandisc bulk" var äkta sandisc...när jag sett "sandisc bulk" så har det varit skräp iaf...
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Går det på något sätt att updatera Acekard 2i efter att man har updaterat DSI:n? Köpte kortet efter att jag upaterat DSI:n och känner tyvärr ingen med en dsi som jag kan updatera kortet på.

Comment

Original inlägg av EleXir Visa Inlägg
                  Går det på något sätt att updatera Acekard 2i efter att man har updaterat DSI:n? Köpte kortet efter att jag upaterat DSI:n och känner tyvärr ingen med en dsi som jag kan updatera kortet på.
                  måste inte vara en DSI, går lika bra med DSL
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hej,
                    Köpte ett i Touch2 flashkort men har inte fått någon koll på hur man gör med det, vilka filer som måste finnas på kortet osv. Jag köpte ett M3 kort innan och där fanns det mycket info på den här sidan om hur man gjorde, jag vill bara veta vilka filer ska man använda osv det går väl inte att använda samma filer som till M3 kortet.

Comment

Kan jag köra emulatorer typ NES,SNES,GB på en ackardi 2i och kan jag spela mina vanliga DS spel på den även om jag har instalerat den nya menyn osv

Comment

Original inlägg av malus97 Visa Inlägg
                        Kan jag köra emulatorer typ NES,SNES,GB på en ackardi 2i och kan jag spela mina vanliga DS spel på den även om jag har instalerat den nya menyn osv
                        Prova installera en emulator o se hur det går vettja, ingen av oss har provat det.

Återkom gärna med resultat o länkar
                        / Pendragon

Comment

Fick igång brorsans NDS Lite igår efter en liten tabbe av mig med acekard, för er som får "system file is missing".

Steg 1: Ladda hem senaste "OS MENU" och senaste update *vilket jag fann av pendragen på denna sida:
                          http://forum.psxcare.com/support/att...61&d1251208403 <------ update både för DSi/DSL

http://www.acekard.com/download.php <------ OS Menu

Steg 2: Extrahera
                          Extrahera OS menyn och Updaten direkt in till ditt SD micro chip, utan att lägga dom i mappar. Filerna ska direkt ligga där, du ska alltså INTE skapa en mapp på ditt chip och extrahera in dom där. När du extraherar updaten så lägger du antingen in ak2ifw_update_14_DSi.nds (för DSi) eller ak2ifw_update_14_DSL.nds (för DSL) beroende på vad du kör för handhållen kontroll.

Steg 3: Skapa mapp och lägga in spel
                          Nu ere bara skapa en mapp typ namn "games" och lägga in alla .nds spel du vill spela på din kontroll. Tuta och spela!

Psxcare, tack för allt so far VERY good!

//elitann

Comment

Är det nån skillnad på kompatibiliteten mellan vanliga DSi:n och DSi XL i detta fall (Acekard 2, alltså)?

Comment

Original inlägg av peterpandion Visa Inlägg
                              Är det nån skillnad på kompatibiliteten mellan vanliga DSi:n och DSi XL i detta fall (Acekard 2, alltså)?
                              Acekard2i startar på DS. DSL, DSi, DSi LL samt DSi XL för tillfället.
                              / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X