Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Acekard 2i - Guide & Firmware

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hjälper en god vän med hans Acekard2, har laddat ner firmware men det fungerar inte...
    Gjorde som det stod här...

Steg 1: Ladda hem senaste "OS MENU" och senaste update *vilket jag fann av pendragen på denna sida:
    http://forum.psxcare.com/support/att...61&d1251208403 <------ update både för DSi/DSL

http://www.acekard.com/download.php <------ OS Menu

Steg 2: Extrahera
    Extrahera OS menyn och Updaten direkt in till ditt SD micro chip, utan att lägga dom i mappar. Filerna ska direkt ligga där, du ska alltså INTE skapa en mapp på ditt chip och extrahera in dom där. När du extraherar updaten så lägger du antingen in ak2ifw_update_14_DSi.nds (för DSi) eller ak2ifw_update_14_DSL.nds (för DSL) beroende på vad du kör för handhållen kontroll.

Steg 3: Skapa mapp och lägga in spel
    Nu ere bara skapa en mapp typ namn "games" och lägga in alla .nds spel du vill spela på din kontroll. Tuta och spela!

Men det fungerar inte.. Dom har en DSi XL kontroll...
    Någon som kan hjälpa mig??

Comment

du måste ävan lägga in OS Menu filerna... det andra är bara för att uppdatera kortet, om du köpt det av oss på PSXCare behöver du inte uppdatera det till 1.4 då den mjukvaran redan finns på korten
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack för snabbt svar...
        Jag lade in Version 4.07a15 och sedan Dsi updaten..
        Sedan in med spelen i Game mapp...
        Funkar inte.. Vad fel??

Ser nu... Skall jag lägga in Version : 4.11 OS menu 411 for AK RPG, merged bliss's firmware??

Comment

Är det någon som vet eller har hunnit testa om det går att spela NES,SNES,GB samt GBA spel som ligger på minneskortet med Acekard2i?
          /martin

Comment

Enbart med emulatorer, B-Man på forumet har tydligen trollat lite med sånt.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av hfors Visa Inlägg
              Är det någon som vet eller har hunnit testa om det går att spela NES,SNES,GB samt GBA spel som ligger på minneskortet med Acekard2i?
              För GBA behöver du någon form av gba expansion pack + rätt patchar. Bäst för GBA är nog M3 korten med M3 gba expansion pack.

Vi har ju även nya supercarden som klarar GBA emulering.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack för snabbt svar...
                Jag lade in Version 4.07a15 och sedan Dsi updaten..
                Sedan in med spelen i Game mapp...
                Funkar inte.. Vad fel??

Ser nu... Skall jag lägga in Version : 4.11 OS menu 411 for AK RPG, merged bliss's firmware??

Comment

Ni som har lite erfarenhet av detta kanske kan spekulera lite i om det här kommer att fungera på 3DS? Jag blev lite sugen på en sån. Någon som vet om det är nån ny teknik eller om det är samma fortfarande?
                  There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Comment

Ingår allt utom minneskort?

Om jag köper Acekard 2i på eran hemsida, behöver jag då bara köpa micro SD minne för att få allt att fungera (+ att ladda hem spelen osv.)?

Eller behöver jag köpa något mer?

Comment

Original inlägg av theycallmenea Visa Inlägg
                      Om jag köper Acekard 2i på eran hemsida, behöver jag då bara köpa micro SD minne för att få allt att fungera (+ att ladda hem spelen osv.)?

Flashkort: En kasett som ser ut som vilket originalspel som helst med en slot där man stoppar i ett minneskort ( MicroSD )
                      http://www.psxcare.com/section.php?xSec=81&xPage=1

Minneskort: Minneskort i MicroSD format där storleken brukar avgöra hur tyst ni får det i baksätet under semestern
                      http://www.psxcare.com/section.php?xSec=83&xPage=1

Systemstyrfiler: Lite likt ett operativsystem på en dator. Utan dessa filer som inte kostar något så startar inte kortet upp en meny där ni kan bläddra bland spel o starta dessa. Dessa filer fins oftast länkat från produkterna in i detta forum i vår Webshop
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Du behöver skaffa en MicroSD kortläsare eller något annat som kan läsa/skriva till MicroSD [som standard används MicroSD] utöver det behöver du inte KÖPA något annat, däremot måste du ha systemfiler för Acekard2i, plus spelen såklart...
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Check ^^

Alltså:

◘ Flashkort (vilket jag antar är Acekard 2i i det här fallet :P )

◘ Systemfiler som jag laddar ner på nå ställe (länk följer med inköpet)

◘ Själva spelen (som jag laddar ner på typ the pirate bay)

◘ Micro SD minneskort

◘ Micro SD-USB adapter (som det står följer med Acekard 2i)

Jag tror jag fattar

Tack för hjälpen
                          Last edited by theycallmenea; 2010-07-12, 20:48. Anledning: glömde en sak

Comment

Alltså:

◘ Flashkort (vilket jag antar är Acekard 2i i det här fallet :P )

◘ Systemfiler som jag laddar ner på nå ställe (länk följer med inköpet)

◘ Själva spelen (som jag laddar ner på typ the pirate bay)

◘ Micro SD minneskort

◘ Micro SD-USB adapter (som det står följer med Acekard 2i)

Jag tror jag fattar

Tack för hjälpen
                            Stämmer, filerna hittar du på nätet eller här i denna tråd men då inte de allra senaste beroende på om vi orkat uppdatera filerna :d
                            / Pendragon

Comment

Hej, nu har jag haft acekard 2i i någon månad sådär och det fungerar bra, tills nyss då jag skulle sätta in lite nya spel, och när jag anslöt usb saken till datorn stod det bara att datorn inte kunde känna igen usb-enheten.. Har försökt med allt och nget fungerar. Ska försöka på en annan dator sen men skulle gärna vilja ha hjälp nu.

Comment

Hej, nu har jag haft acekard 2i i någon månad sådär och det fungerar bra, tills nyss då jag skulle sätta in lite nya spel, och när jag anslöt usb saken till datorn stod det bara att datorn inte kunde känna igen usb-enheten.. Har försökt med allt och nget fungerar. Ska försöka på en annan dator sen men skulle gärna vilja ha hjälp nu.
                                Provat att starta om datorn? provat att byta USB port? Kollat så att MicroSD kortet sitter i ordentligt?
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X