Original inlägg av MuRRe_C
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
M3i Zero - Manual + Systemfiler + Corefiler.
Collapse
X
-
Nejdå, du kanske får vänta någon sekund extra för att starta spelet, i övrigt är det inte känsligt för hastigheten på minneskort.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
Noooo.
Gjorde precis bort mig totalt tror jag
Har ett M3i zero. Uppdaterade mitt 3DS till 3.0.0-6e.
Trodde att jag läste här att M3i Zero funkade på senaste uppdatering.
Men hade nog fel.
Kommer det ens komma en uppdatering så det funkar igen?
- Citat
- Flag
Comment
-
Har du provat flasha om kortet med f-core.dat från F_CORE_v3.0.5.zip?Original inlägg av MuRRe_C Visa InläggNoooo.
Gjorde precis bort mig totalt tror jag
Har ett M3i zero. Uppdaterade mitt 3DS till 3.0.0-6e.
Trodde att jag läste här att M3i Zero funkade på senaste uppdatering.
Men hade nog fel.
Kommer det ens komma en uppdatering så det funkar igen?
Och M74 systemfilerna?Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Japp :/.Original inlägg av Hansi Visa InläggHar du provat flasha om kortet med f-core.dat från F_CORE_v3.0.5.zip?
Och M74 systemfilerna?
Har dock inte GMP-Z003 versionen, verkar vara det som är problemet.
- Citat
- Flag
Comment
-
Japp, det är troligen där problemet ligger...Original inlägg av MuRRe_C Visa InläggJapp :/.
Har dock inte GMP-Z003 versionen, verkar vara det som är problemet.Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Hallå bumpar denna tråd!
Har fått i uppgift av en polare att göra i ordning ett helt nytt M3i Zero kort till hans dotters 3ds med programvara 3.0.0-6E men får inte till det i skallen riktigt hur jag ska gå tillväga (har inte sakerna för tillf) som jag uppfattat det så är nyaste uppdateringen till 3ds ver 4.5 och att det även nu här i dagarna kom ut 4.5 till M3i och då borde det bästa vara att slänga in det nyaste på båda?
http://www.handheldsources.net/M3DS/Download_M3DSR.html
Men då kommer vi till det jag får problem med (själva 3ds lär inte va några problem med att uppdatera) men M3i kortet så verkar det inte gå köra att bara lägga in 4.5 core filen o köra in usb kabeln utan man måste först köra M3i Zero GMP-Z003 Updater Plus 450HW och sen köra den i en DS?
Men eftersom kortet ett tomt nu så antar jag att man behöver lägga in en core på kortet först och i texten till denna fil står det att man kan använda 4.2 men kan jag då bara lägga in 4.2 coren o köra in usb kabeln tills det slutar blinka? och om det går varför går det då inte med 4.5?
Och sen står det även i guiden att man ska lägga in systemfiler samtidigt som M3GUpdaterPlus_450HW.nds men var hittar jag dom och vilken verision ska det vara på dom? blir bara bad request på handheldsources när man prövar ladda ner dom där.
Och om det nu är så att jag måste använda en äldre konsol så spelar det någon roll vilken programvara denna har och kommer det ändras något på den eller förblir den orörd i filsystem o så? nämligen syrrans unges DS jag får låna i isf o vill ju inte ställa till något onödigt på den.
- Citat
- Flag
Comment
-
Jodå det löste sig var ganska enkelt, jag laddade först ner fcore 4,2 o körde in på minneskortet o följde manualen (koppla flashkortet till usb i ca 30 sek) sen la jag in M3GUpdaterPlus_450HW.nds o tog bort core filen o la även in system filerna men kommer inte ihåg vart jag hittade dom men dom som jag använde heter iaf M3G6_DS_Real_v4.9a_M74_Multi skulle tro att det var via *********** eller m3adapter.com och sen eftersom jag hade äldre än 4,2 på 3ds:en så behövde jag ingen extra konsol så det var bara att stoppa i o följa instruktionerna o sedan ta bort M3GUpdaterPlus_450HW.nds från kortet o lägga dit 4,5 core filen o köra 30 sek usb igen o sedan tog jag bort core filen igen (behövs kanske inte men gjorde det iaf) och till sist körde jag update på 3ds:en så nu kör båda på 4,5. Så det gäller väll bara att ha koll på att uppdatera kortet före konsolen i fortsättningen också så behöver man inte använda en gammal ds
- Citat
- Flag
Comment
-
Nej tyvärr, utvecklingen dog plötsligt på de korten.Original inlägg av odisho Visa InläggHej
jag vill fråga om M3 ZERO fungera med Nintendo DSi om jag har updatera till Ver 1.4.5E ..Tack
M.V.HLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment