Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

m3i zero blockat

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• m3i zero blockat

uppdaterade mitt DSi XL till 1.4.1E (otroligt korkat gjort, jag vet..)

så nu är mitt flashkort (M3i Zero) blockat!

får endast upp en svart ruta med vit felmeddelande-text.

finns det något sätt att lösa detta på?

t.ex uppdatera mitt flashkort (om det nu finns någon fix/nysläppt version)

eller på något sätt nergradera sitt DSi XL..?

mycket tacksam för snabb hjälp!
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

http://forum.psxcare.com/support/sho...r-uppgradering <--- samma sak men med Acekard 2i istället, same shit no difference, ge dom ett par dagar att hitta en lösning, updaten kom för 4 dagar sedan ungefär... så dom lär arbeta med det redan... du får helt enkelt bita i det sura äpplet och vänta på en ny update till M3i Zero
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ok, tack för det snabba svaret.

Finns det någon bra sida att sitta och uppdatera febrilt för info om det här samt för ny uppdatering av m3i zero?
      Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.

Comment

Supercard DSONE fick sin uppdatering mer eller mindre dagen efter 1.4.1E uppdatering så det kortet fungerar fortfarande bra. Kan inte tänka mig att det tar många dagar till innan M3 och Acekard är ikapp med. Fördelen med ditt M3 är ju att du faktiskt kan uppdatera det trots att det inte fungerar i ds:en just nu. Hade du haft ett Acekard så hade du behövt låna en DS eller en mindre uppdaterad DSi/XL.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok, får vänta och hoppas då.
          Men vart kan jag kolla efter ny uppdatering för m3i zero då sen när det kommer ut en?

Googlat en stund och inte funnit någon vettig sida.
          Sen om det säger mer om mina Google-kunskaper lämnar jag osagt

Comment

http://www.handheldsources.net/M3DS/Download_M3DSR.html <--- här
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jaså den sidan är uppe igen (kollade för 10min sedan typ och då var den nere fortfarande)

Tackar för länken!

Comment

yes! då var det släppt

http://down.gbalpha.com/GBalpha/Soft...M3DS-R_M71.zip

EDIT: kanske en dum fråga, men det är bara att kopiera över hela "system-mappen" till minneskortet och skriva över allt va?

EDIT2: det funkar fortfarande inte iaf (om jag nu gjorde rätt genom att bara föra över hela mappen och skriva över den gamla mappen/filerna). får fortfarande svart ruta med felmeddelande.
                Last edited by tqila; 2010-09-14, 19:47.

Comment

det där är systemfilerna, inte core... det är core du behöver...
                  Google is your friend!

Comment

haha, var precis på väg att lägga till en tredje edit med precis den tanken, att det förmodligen var så att det är core som skall uppdateras ja :P

ja, då är det bara att fortsätta vänta då haha

tack för informationen (igen)

EDIT: behöver man flasha med kabeln efter att ha fört över core-filerna? som jag fattade det på deras egna manual så behövde man bara kopiera över filerna om det inte är första gången man slänger in core på flashkortet.. men det låter ju högst orimligt. känns ju mer rimligt att behöva använda flashkabeln man kopplar in i usb-porten varje gång det kommer en ny core-update.
                    Last edited by tqila; 2010-09-14, 20:05.

Comment

Kabeln används för att initiera kortet och eventuell i framtiden vid problem som det som nyss drabbat folk som uppgraderat sina DSi enheter med högre mjukvara som slår ut flashkort.

Vi märker när det är M3s tur för uppgraderingarna
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                        Kabeln används för att initiera kortet och eventuell i framtiden vid problem som det som nyss drabbat folk som uppgraderat sina DSi enheter med högre mjukvara som slår ut flashkort.

Vi märker när det är M3s tur för uppgraderingarna
                        med andra ord skall jag använda kabeln nu när det kommer en uppdatering av core för m3i zero..? (ursäkta om jag inte förstod, men var ett ganska luddigt "svar")

Comment

Undrar om det blir mindre luddigt om jag förklarar det på ett annat sätt då..
                          Kabeln används för att "starta igång" och Flasha kortet ( Initiera) första ggn med en fcore.dat fil som startar den, detta för att den levereras helt tom på mjukvara.
                          Om inte M3 släpper uppdateringsfiler som räcker för att få igång kortet på en DSi/XL med högre mjukvara som spärrat korten kanske man måste uppdatera med en ny fcore.dat fil med hjälp av kabeln.

Normala spel som inte fungerar då de är för nya kräver bara en ny system mjukvara ( system filer ) och sånt kan man ladda ned o stoppa in på minneskortet utan att aktivera via en kabel ( och utan fcore filer ).

Fcore kan du jämföra med en dators BIOS och systemmjukvaran likt ett Operativsystem.
                          Du måste ibland uppdatera din Bios för att ny hårdvara skall fungera ( i detta fall nyare mjukvaror på DSi/XL.
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Jo tack jag vet allt det där. Det enda jag ville veta var om man behövde kabeln för ny core då de skrev i deras egna manual att man inte behövde det mer än första gången. Vilket jag tyckte lät konstigt.

Men nu har jag fått svar på min fråga.

Comment

Vi har alltid sagt att man "kanske i framtiden" måste koppla i kabeln en gång till ifall det behövs för att utöka funktionerna på kassetten, mest trolitvis för DSi/XL ifall de kommer med nya uppdateringar som spärrar funktionaliteten..

Mycket kan ändras på lång tid och även M3 kanske måste omformulera sig eller släppa nya kort.
                              / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X