Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

savfile not founded fel 3DS

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• savfile not founded fel 3DS

Efter att SD kortet börjat krångla så formaterade jag och lade in backupfilerna igen. När man försöker starta ett spel i R4i så får jag felmeddelandet att den inte hittar savfile. Googlat runt och de enda tipsen man får är att formatera om kortet. Provat Panasonic formatter men inget verkar fungera.
    Detta måste väl vara ett ganska vanligt problem?
    "savfile not founded Please reset system"
    Last edited by rally116; 2014-08-01, 11:19.

Vilket R4i är det du har?

Har det funkat att använda kortet tidigare?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag läser på kortet: R4i 3DS RTS. Fungerade finfint bra länge. Sen började det bli problem att läsa och skriva till kortet. Så då gjorde jag backup och formaterade och lade tillbaks filerna. Funkade bra. Sen gick det inte att starta ett spel (Mario DS) så då gjorde jag samma procedur igen och läste ur filerna, formatera och skrev in dom. Men fick då felmeddelandet.
      Har googlat och det verkar vara ett vanligt problem...Många verkar det lösa sig för med att bara formattera...Konstigt...

Comment

Tog hem näst senaste kernel versionen 1.79b så löste sig allt

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X