Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur installera ScummVM och köra spel på DSTWO

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur installera ScummVM och köra spel på DSTWO

Jag har extraherat scummvm-1.2.1-ds.zip och kopierat till micro sd kortet.
    Jag kör scummvm-a.nds och ett GUI kommer upp som säger att en fil skapats korrekt, men jag kan inte välja 'load' eller 'add' när jag ska välja ett spel.
    Det är som att jag inte får kontakt med GUI't, får ingen respons på någon knapp.
    (Jag har en 3ds)

Är det någon vänlig själ som kan hjälpa?

Kanske inte funkar med din 3DS bara? googlat på det?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

He he, nej - men jag önskar att jag gjort det då jag lade en hel del tid på detta strul!
      Tack för tipset, brukar försöka googla annars, men tyvärr inte denna gång...

Angående frågan; ScummVM funkar alltså inte i dagsläget för 3DS, se här.
      Dock verkar det finnas en annan emulator för att kunna spela bl.a. Monkey 1 & 2, se länken ovan.
      Last edited by Xaphod; 2011-09-26, 10:17.

Comment

Du ser, google hade svaret på din fråga men det är bra att du postade svaret på din fråga här när du hittade det så att andra med samma problem vet att det inte funkar i dagsläget på 3DS
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X