Köpte ett dstwo-kort till min ds för några dagar sen och har lite problem med det. Mitt ds har för det mesta svårt att hitta kortet och när det väl gör det och jag testspelar så fryser ofta spelen. Efter lite googlande verkar det problem inte vara helt ovanligt. Har förstått det som att kortet inte riktigt passar dssloten och det blir lite glapp. Är det någon som har en bra lösning på detta?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Problem med dstwo
Collapse
X
-
Det var ett vanligt problem med Acekard och rosa DSLite förr vet jag, det man kan testa är att försöka lägga en liten pappers bit mellan kortet och "skalet" på det för att få ner kontakt ytan lite grann mot kontakterna i maskinenOriginal inlägg av Sitata Visa InläggKöpte ett dstwo-kort till min ds för några dagar sen och har lite problem med det. Mitt ds har för det mesta svårt att hitta kortet och när det väl gör det och jag testspelar så fryser ofta spelen. Efter lite googlande verkar det problem inte vara helt ovanligt. Har förstått det som att kortet inte riktigt passar dssloten och det blir lite glapp. Är det någon som har en bra lösning på detta?Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag

Comment