Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med dstwo

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med dstwo

Köpte ett dstwo-kort till min ds för några dagar sen och har lite problem med det. Mitt ds har för det mesta svårt att hitta kortet och när det väl gör det och jag testspelar så fryser ofta spelen. Efter lite googlande verkar det problem inte vara helt ovanligt. Har förstått det som att kortet inte riktigt passar dssloten och det blir lite glapp. Är det någon som har en bra lösning på detta?

Original inlägg av Sitata Visa Inlägg
    Köpte ett dstwo-kort till min ds för några dagar sen och har lite problem med det. Mitt ds har för det mesta svårt att hitta kortet och när det väl gör det och jag testspelar så fryser ofta spelen. Efter lite googlande verkar det problem inte vara helt ovanligt. Har förstått det som att kortet inte riktigt passar dssloten och det blir lite glapp. Är det någon som har en bra lösning på detta?
    Det var ett vanligt problem med Acekard och rosa DSLite förr vet jag, det man kan testa är att försöka lägga en liten pappers bit mellan kortet och "skalet" på det för att få ner kontakt ytan lite grann mot kontakterna i maskinen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack så mycket, jag testar det!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X