Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gateway, kassett till 3ds och 3ds XL

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Du kan byta innehållet på minneskortet, men vill du spela flera spel under samma period är det 1 minneskort för varje spel...

Sparningarna hamnar på det "interna" minneskortet... vanliga 3DS spel sparar inte alls på maskinen, dom sparar vad jag vet på själva kasetten

Vet inte hur stort största spelet är... du får kolla på nätet
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Du kan byta innehållet på minneskortet, men vill du spela flera spel under samma period är det 1 minneskort för varje spel...

Sparningarna hamnar på det "interna" minneskortet... vanliga 3DS spel sparar inte alls på maskinen, dom sparar vad jag vet på själva kasetten

Vet inte hur stort största spelet är... du får kolla på nätet
      Ok tack för svar får räcka med 1 eller 2 micro sd kort högst då annars blir det svårt att tjäna in pengarna på ny 3ds och GW om man ska köpa 50 elva olika micro sd kort

Har ni fortfarande ingen ny info från leverantören när ni väntas få in era gateway till psxcare börjar bli sjukt jobbigt att vänta ?

Samt vad kommer priset hamna hos er cirka tror du ?

Comment

c:a 700:-

Kan lägga upp dom för bokning under veckan.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg

Ok nice men även om man kan boka dom så är det ju väldigt konstigt om vi aldrig vet när dom kommer hem till er, har dom inte sagt något mer till er på mailen angående cirka leveranstid ?

Drygt om man bokar upp sig också kommer det efter 4-12 veckor , eller så svarar dom vi kunde tyvärr inte leverera till alla.

Comment

ZEMU skulle inte vilja göra ett utlåtande om grejerna, funkar det bra? :-)

Comment

Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
              Ok tack för svar får räcka med 1 eller 2 micro sd kort högst då annars blir det svårt att tjäna in pengarna på ny 3ds och GW om man ska köpa 50 elva olika micro sd kort

Har ni fortfarande ingen ny info från leverantören när ni väntas få in era gateway till psxcare börjar bli sjukt jobbigt att vänta ?

Samt vad kommer priset hamna hos er cirka tror du ?

Du är inte den enda som är less att vänta, är eran leverans till psxcare ljusår bort antar jag eftersom ingen kunnat givit något vettigt svar ännu på ungefär när dom borde komma in hos er 3ds gateways ?

Går fortfarande inte boka dom och veckan är slut om dom nånsin kommer in xD

Original inlägg av Zemu Visa Inlägg
              En hel del andra återförsäljare verkar ha fått in 50st antingen idag eller igår. Har PSXCARE fått in GateWay3DS än?

Jag ser inga svenska återförsäljare som fått in en enda 3ds gateway rätta mig gärna om jag fel, har googlat massa och hittar bara hong kong sidor etc ?

Comment

Hade lite rörigt i veckan glömde bort kolla upp gateway statusen.

Jag har tröttnat lite på att marknadsföra och ta bokningar på hypade produkter som "snart" kommer, så nuförtiden säger jag sällan något om leveranstid förrän jag fått ett kollinummer eller faktiskt har prylarna i handen...
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Fick min idag och den har funkat jätte bra på de spelen jag testat. Funkade även att installera Mario 3d land och New super Mario bros2 på 1gb minne... Så nu blir det ner i skrubben och leta efter gamla telefoner med minnen i :-)

Comment

Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
                    Fick min idag och den har funkat jätte bra på de spelen jag testat. Funkade även att installera Mario 3d land och New super Mario bros2 på 1gb minne... Så nu blir det ner i skrubben och leta efter gamla telefoner med minnen i :-)

Orättvist xD säg gärna till vad som inte fungerar dock det som är viktigast heh

Du måste ju liks byta och radera spel varje gång så det räcker väl med 2-3st micro SD kort ? mer än så blir väl bara jobbigt att handskas med.

Vet inte om du orkar bry dig om JAP spel men isåfall eller får tag i om det fungerar: Bravely_Default_-_Flying_Fairy_JPN_3DS-Kirin ( tänkte bara om du ville pröva ganska så nytt spel med fel region större chans att det misslyckas om nu något skulle fungera dåligt på gateway så borde det ju vara fel region och nya spel )

Ska vara ganska bra RPG som är sjukt långt väntetid på USA och EU release.

Aja själv får man väl sura sig i ett hörn och vänta snällt på svenska försäljare xD

Comment

Jag skulle helst vilja ha ett sd till var spel :-P
                      http://gbatemp.net/attachments/sd-co...ples-jpg.4165/
                      ...så skulle jag vilja ha det.

Ska testa detta när jag kommer hem då :-) återkommer med resultatet senare.

EDIT: NU har jag testat: "Bravely Default - Flying Fairy JPN 3DS-Kirin" och det funkade
                      Last edited by bedlamit; 2013-09-11, 19:03.

Comment

Jag får in några gateway efter helgen. Inte så många eftersom det var så mycket spekulationer om att gamesaves inte gick att spara när man bytte spel osv när vi bokade våra. Tänkte se att det inte är skräp samt att det finns kunder kvar som inte uppdaterat sina 3DS som faktiskt efterfrågar kortet så jag fegade väl lite :-)

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1714

Comment

Jag får in några gateway efter helgen. Inte så många eftersom det var så mycket spekulationer om att gamesaves inte gick att spara när man bytte spel osv när vi bokade våra. Tänkte se att det inte är skräp samt att det finns kunder kvar som inte uppdaterat sina 3DS som faktiskt efterfrågar kortet så jag fegade väl lite :-)

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1714

Låter skitbra det! Hansi kan du kolla PM angående gateway.

Comment

fw: 4.2

har fw: 4.2 är det någon fördel att köra med 4.5 eller går 4.2 lika bra
                            (om man måste uppgradera hur gör man då?

Comment

Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
                              har fw: 4.2 är det någon fördel att köra med 4.5 eller går 4.2 lika bra
                              (om man måste uppgradera hur gör man då?
                              http://en.wikipedia.org/wiki/Nintend...ware#Version_4 här kan du läsa lite mer om vad dom olika uppdateringarna gör...

För att uppdatera till 4.5 måste du köpa ett spel med den versionen på och uppdatera från kasetten (eller om du har en kompis/granne med ett sådant spel kan du självklart låna det istället)
                              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Nu när ni fått in första leveransen av Gateway och man snart har den hemma senast på Fredag förhoppningsvis.

Borde ni inte lägga till vad som behövs här ? : http://forum.psxcare.com/support/sho...vi-s%C3%A4ljer!

Samt kanske en liten guide hur man kommer igång med 3DS gateway.

Behöver man alla dessa filer på Download på Gateways hemsida:

User manuals and required files

Software Release 1.2
                                Firmware 1.2

Manual
                                English Manual

GW3DS SD IMAGER for OSX version 1.5
                                Download here

GW_testrom.3ds - Hardware Diagnostics and SPI reset
                                Download here

Eller räcker det med bara Firmware 1.2 ( Drag n Drop till Micro SD kortet sen köra igång det på 3ds som på DS Two kanske är mer avancerat än så )
                                Last edited by Boz666; 2013-09-19, 00:36.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X