Original inlägg av Swizzy
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gateway, kassett till 3ds och 3ds XL
Collapse
X
-
Helvete va less jag blir skulle precis sätta mig och försöka fixa allt med 3DS gateway för att kunna spela men.
Jag har en Digitus Card Reader som läser SD kort men den kan tydligen inte läsa SD HC kortet som följde med mario kart 7 bundle 3DS XL.
Går det uppdaptera Card reader på nått vis så den tar emot SD HC eller vad kan jag göra när jag inte kommer åt SD HC 4gb Kortet på 3DS XL ?
( Jag tror jag har ett vanligt SD 1gb eller 2gb liggande nånstans men måste jag inte ha original filerna som följde med 3DS XL SD kortet för att allt ska fungera rätt eller får jag med dom om jag stoppar in något annat skit vanligt SD kort tills jag löst Card reader problemet annars får jag vänta tills nästa vecka innan jag kan använda gateway =(((( )
- Citat
- Flag
Comment
-
Update:
Jag formaterade mitt 2GB SD kort som jag hitta fast var nog redan FAT 32.
Stoppade den istället i min 3DS XL white den skapade filer på SD Card stog det när jag starta 3DS XL.
Fick bara med en mapp som heter Nintendo 3DS och har massa undermappar.
På guide nedanför ( Tid ca 04.41 in i klippet ) så har den här kille dessa mappar:
DCIM
Music
Nintendo 3DS
och
private
http://www.youtube.com/watch?v=m__2VPT0f9c
Jag har bara Nintendo 3DS mapp på mitt secondary kort och Launcher.dat från Gateway vågar jag köra in detta kort i 3DS eller kommer jag pajja något när jag inte har alla mappar ???
Hjälp uppskattas extremt vill kunna spela ikväll =((
- Citat
- Flag
Comment
-
DCIM är bilder tagna med kameran
Music är musik...
Private är typ sparningar och sådant stuff
Bör funka utan problem o köra utan åtminstone DCIM och Music eftersom dom inte har ngt med saken att göra
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Någon annan som har upplevt problem med att "Gateway Mode" inte fungerar varje gång man ska köra 3DS-roms? För egen del har jag fått starta om
2-3 gånger för att det ska funka. Som om exploiten inte vill aktiveras varje gång.
Edit: Det fungerar alltså ibland på första försöket.
- Citat
- Flag
Comment
-
Tjabba, Gateway funkar hur bra som helst o så har alla spelen US-JP-EU.
Men det jag undrar är brorsan har skaffat gateway nyss också och vi ska varva lite co op spel.
Men han kan inte så mycket om 3ds spelar bara pc oftast annars.
Vilka spel bör jag ta bort ur hans spelkatalog är det något spel som fortfarande kan råka update Konsollen 3ds XL ?
Mario.and.Luigi.Dream.Team.Bros.EUR.3DS-CONTRAST
Animal.Crossing.New.Leaf.EUR.3DS-CONTRAST
Är det bara dom som funkar dåligt eller kan råka update konsollen ?
Själv har jag aldrig startat dom då jag har redan Dream Team original sen innan gateway kom ut och varvat det och Animal Crossing new leaf original digital kopia vann jag gratis från nintendoclub UK.
- Citat
- Flag
Comment
-
Måste fråga innan jag eventuellt köper gateway: Jag har min 3dsXL på frimwire över 5, är det omöjligt att använda den då?
Min DStwo är enkel att uppdatera så fort det kommer en ny update från Nintendo, har dock inte behövts uppdatera mitt DStwo sedan 3.8 eller något, kan man inte uppdatera själva kortets (gateway) frimware som DStwo?Last edited by Sonik; 2013-10-01, 11:51.
- Citat
- Flag
Comment
-
3DS Gateway funkar i dagsläget endast på 4.5 som jag förstått det... så nej, över 5 funkar det inte
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Mjo, sneak peak'en dom lagt upp visar att dom kan emulera 6.3... inte att dom kan köra kortet på 6.3Original inlägg av jögge75 Visa InläggSÅG NI SENASTE UPDATEN PÅ GATEWAY HEMSIDAN =)
Say hello to 6.3.0 och eshop =)))
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Jaja om vi ska vara petiga men så länge man är på senaste version om det inte är 100% riktigt så är det ju ändå 6.3 nyaste och online så kan man väl inte klagaOriginal inlägg av Swizzy Visa InläggMjo, sneak peak'en dom lagt upp visar att dom kan emulera 6.3... inte att dom kan köra kortet på 6.3

Själv hade jag förväntat mig o vara fast på 4.5 all framtid och alla nintendo exklusiva spel blir låsta men nu verkar det vara knäckt så är man skitnöjd
- Citat
- Flag
Comment
-
En riktigt trevlig nyhet hade varit om kortet funkat på 6.3+ ditt tidigare inlägg kan tolkas som att du kan köra kortet på 6.3.0 vilket det inte kan... därav jag var/är lite petigOriginal inlägg av jögge75 Visa InläggJaja om vi ska vara petiga men så länge man är på senaste version om det inte är 100% riktigt så är det ju ändå 6.3 nyaste och online så kan man väl inte klaga
Själv hade jag förväntat mig o vara fast på 4.5 all framtid och alla nintendo exklusiva spel blir låsta men nu verkar det vara knäckt så är man skitnöjd
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Det jag inte fattar om dom sitter och fifflar nu för att Nand Emulation ska funka på 6.3.0 Online just nu som alla sitter och väntar på.Original inlägg av Swizzy Visa InläggEn riktigt trevlig nyhet hade varit om kortet funkat på 6.3+ ditt tidigare inlägg kan tolkas som att du kan köra kortet på 6.3.0 vilket det inte kan... därav jag var/är lite petig
Kommer dom inte fastna så fort 6.4.0 kommer eller kommer Nand Emulation funka på framtida versioner också annars sitter dom ju och fifflar i onödan för " 6.4.0 " eller vad nästa uppdatering blir lär komma vilken Torsdag som helst.
- Citat
- Flag
Comment
-
Grejen är att du inte uppdaterar maskinens mjukvara egentligen, det du uppdaterar är den virtuella nanden... dvs. det 3DS'en tror är det inbyggda minneskortet är egentligen en binär fil på minneskortet... sålänge som du inte uppdaterar originalet [nanden på moderkortet] är det absolut inga problem med fortsatta uppdateringar den här vägen...Original inlägg av jögge75 Visa InläggDet jag inte fattar om dom sitter och fifflar nu för att Nand Emulation ska funka på 6.3.0 Online just nu som alla sitter och väntar på.
Kommer dom inte fastna så fort 6.4.0 kommer eller kommer Nand Emulation funka på framtida versioner också annars sitter dom ju och fifflar i onödan för " 6.4.0 " eller vad nästa uppdatering blir lär komma vilken Torsdag som helst.Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment

Comment