Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Verklig storlek?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Verklig storlek?

Har nyss köpt ett DS Lite och ska nu köpa en adater till den. Men vet inte vilken jag ska köpa
    Broder kör med G6 LITE 4Gbit+ Passcard 3 för DS LITE
    vilket funkar klockrent men som de står i infon finns det bara 512mb att spara spel på. Så min fråga är hur många NDS spel ryms det ungefär på de där 4gbit kortet då?
    Eller ska man rent av köpa M3 LITE MICRO Secure Digital (SD MICRO) Adapter + Passcard 3 för DS LITE sen köpa till ett sandisk micro secure digital kort på 2gb. Men har jag då 2gb att lägga in spel på eller blir det 2gb / 8 = 256mb?

Lite rörigt de här med att vissa kort har 4gbit å de separata korten har i gb....

Snälla någon förklara!

Vill ju iaf kunna ha en minst 5 olika spel att välja på samtidigt. Och vill givetvis kunna spela snes & nes spel på min ds lite.

Köper du ett 2GB micro sd kort så har du 2GB = 16 Mbit

5 spel får lätt plats på 512MB
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
      Köper du ett 2GB micro sd kort så har du 2GB = 16 Mbit

5 spel får lätt plats på 512MB

hmm jaha så då måste man isåfall köpa en massa 2gb micro sd kort å skifta dessa då man vill byta spel?

för 512MB / 16 = 32 dvs att ett 4gbit kort är 32 gånger större än vad ett 2gb micro sd kort är?

Så man kan säga att de är värdast att köpa g6 packet?

Comment

2GB (GigaBYTE) är 4ggr större än 4Gb (GigaBIT)

Har du ett 2GB micro sd kort så får du plats med MASSOR av spel...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
          2GB (GigaBYTE) är 4ggr större än 4Gb (GigaBIT)

Har du ett 2GB micro sd kort så får du plats med MASSOR av spel...
          oki kanon Men om jag köper ett 2GB kort så behöver jag väl nått för att kunna lägga in spelen på kortet eller kopplar man NDS:et till datorn direkt via usb?

Comment

Du behöver en kortläsare för SD eller MicroSD.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X