Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wi-Fi hur då?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wi-Fi hur då?

Har införslaffat mig en Nin Ds lite och en "nintendo Wi-Fi USB Connector"

Har installerat USB stickan som den skall. Men problemet är att jag kan inte via min Ds inte ansluta till USB stickan.

kan inte hitta något svar heller på hur man ska göra, så snälla hjälp mig!

Jag har aldrig testat Wi-fi, har nyss hört om det. Jag undrar också hur man använder den, spelar det ngn roll vilken router man har?

Comment

Original inlägg av Endorphin Visa Inlägg
      Jag har aldrig testat Wi-fi, har nyss hört om det. Jag undrar också hur man använder den, spelar det ngn roll vilken router man har?
      Just vad det gäller med router så är de denna sida du ska kolla.

http://www.nintendowifi.co.uk/custom...rtedRouters.do

Comment

Saxat från en googling nyss:

Såhär ska man göra: Sätt in din Nintendo Wi-Fi USB Connector. Gå in på "Start" >> "Kontrollpanelen". Högerklicka på ikonen "Nätverksanslutningar", och sedan "Utforska".

Nu kommer det upp en sida där du ser en ikon, där det möjligtvis står "Anslutning till lokalt nätverk" om du använder bredband, högerklicka på ikonen i alla fall, och klicka på "Egenskaper".

Nu kommer det upp en liten ruta, och i den klickar du på fliken "Avancerat".

Bocka för "Tillåt att andra nätverksanvändare ansluter genom Internet-anslutningen på den här datorn".

Klicka sedan på "OK" längst ner.

---

Jag råkade ut för samma problem och då jag körde igenom guiden "Konfigurera ett hemnätverk eller ett litet kontorsnätverk" en gång och sedan försökte jag installera igen och då fungerade det.

---

när den är installerad och sitter i datorn,,,,
        gå in på kontrollpanelen...internetanslutningar och sen reparera anslutningarna...det kan funka

Comment

Var köpte du din wi-fi förresten, hade också tänkt skaffa en.

Comment

Fick med min när jag budade på ******* men finns att köpa på väldigt många spelbutiker

Comment

Ok, kan ej läsa det. Jag har denna router NetGear RangeMax Wpn824v2, jag kollade upp om den fanns med på listan men det stod RangeMax WPN824 MIMO-G -_- jag kollade upp det men båda routerna ser likadana ut.
              Last edited by Endorphin; 2007-08-07, 03:24.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X