Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flasha DS lite?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flasha DS lite?

Har införskaffat mig ett NDS lite o M3 DS Simply + 2 gb minne. De funkar fint, men jag vill kunna köra GBA spel oxo och undrar om det går att köra det utan passcard genom att man flashar DS:n och kör med en emulator eller liknande.

Sen så undrar jag också om det finns nån till anledning till att flasha DS:n (länka gärna till nån guide där det står hur man gör oxo).

att flacha ds är inget man behöver när korten M3 o R4 funkar så bra. en bra lösning som jag inte testat men som jag funderat på är m3 real http://www.m3adapter.com/SLOT-1_Series_M3DS-R.htm
    för den störa packetet kostar ca 500-700 beror på var den införskafas o den tar ds spel och har en skak till leg (inte för jag vet va man ska med den till) och den tar gba och har en del emulatorer för de äldre nintendo konsolerna

men som jag sa har jag inte testat dena änu
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

Comment

M3 real fungerar finfint.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Att betala (typ) 700 spänn till känns inte som nån vidare ide nu iaf.
        Har iaf googlat lite efter en gba emulator men hittar inget sånt.
        Skriv gärna var man ska lägga gba romsen och vad man behöver, som sagt var så helst inte m3 real, de blir för dyrt...

Comment

Tror inte det finns nån mjukvarubaserad GBA emulator till NDS ... Om det nu verkligen var det du menade ...
          Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Borde gå att få en gba expansionback eller 3-in-1 adapter att fungera, jag har haft kunder som sagt att dom kör GBA roms med R4 och expansionpack.

Och det skall ju gå att flasha om en M3 simply så den blir en R4.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Har inte lyckats köra GBA på mitt R4, iofs så testade jag bara flyktigt ..
              Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Varför överhuvudtaget finns Flashme då.. Den verkar ju inte ge några fördelar direkt..

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                  Borde gå att få en gba expansionback eller 3-in-1 adapter att fungera, jag har haft kunder som sagt att dom kör GBA roms med R4 och expansionpack.

Och det skall ju gå att flasha om en M3 simply så den blir en R4.
                  Hur gör man det? Letade lite men hittade inget. Om man lägger i R4 filerna för M3DSS firmware kommer det bara upp "Hardware not Supported"

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X