Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Zelda Spirit Tracks

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Zelda Spirit Tracks

Hej Vänner,

Eftersom det tog mig evigheter attt hitta svaret så tänkte jag dela med mig.

Jag tänkte prova Zelda Spirit Tracks igår. Det fanns två versioner en "4522 - The Legend of Zelda Spirit Tracks (E)" och "4506 - The Legend of Zelda Spirit Tracks (U)".

Båda spel fungearde bra ända tills jag skulle köra tåget. Då fanns inga kontroller (Gearbox) att styra tåget med. Det visade sig att Nintendo har gjort någon skydda så att det inte fungerar. Men det verkar som det fungerar på vissa "kretsar" men inte alla.
    Vad jag gjorde var att patcha (U) spel filen med "xpa-zstc" patchen. Sen fungerade det perfekt. Jag har inte rättighetar att bifoga filer. Men jag hittade den Romulation eller Googla.

Jag har R4i SDHC och NDSi 1.3E.

Om ni gillar spelet köp det för att stödja spelutveklarna!!!
    Så vi kan fortsätta få bra och roliga spel.

dom som kör M3i Zero behöver dessutom använda savefixen (XPA) för samma version... jag testade det igår det är för övrigt det man behöver göra för att kunna styra tåget sådär...

problemet man får med M3i Zero är att spelet inte går förbi Nintendo loggan, utan stannar där...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hej
      Är det någon som fått det att fungera på M3 simply? I så fall är det sjysst om jag kan få tips om hur.
      MvH/svenolle

Comment

Original inlägg av svenolle Visa Inlägg
        Hej
        Är det någon som fått det att fungera på M3 simply? I så fall är det sjysst om jag kan få tips om hur.
        MvH/svenolle
        jag skulle tippa på att du behöver savefixen bara på samma sätt som M3i Zero
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hej
          Jag har M3 simplys programvara v1.14 och har testat både med att patcha nds och inte patcha tillsammans med savefixen och utan, men inget fungerar. När jag använder save filen står det, save files damaged please recreate the archive.
          Kan man använda M3 Sakura 1.45 till mitt M3 simply? eller finns det något annat jag kan använda ihop med min nuvarande programvara eller istället för det jag har på M3 simply nu?
          MvH/Svenolle

Comment

Hej Svenolle,

Jag har tyvärr ingen koll på M3.
            Kör bara med R4 i massa olika varianter ;-)

Hoppas någon M3 kille/tjej svara dig.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X