Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Japansk DSi, byta systemfiler?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Japansk DSi, byta systemfiler?

Hej,

Jag har en DSi jag köpte i Tokyo, den är låst till japanska och man kan inte ändra språk som i övriga DSi, finns det någon möjlighet att ändra systemfiler så att den får Europeiskt eller amerikanskt system? Kan man göra detta utan att använda ett externt chip? dvs kan man ändra systemfilerna i själva DSi spelet?

Jag vill i första hand kunna spela både europeiska, japanska och Amerikanska spel men om det bara går att köra ett system i taget föredrar jag Europeiskt.

du kan spela vilka spel du vill på den, men själva system menyerna vet jag inte om du kan ändra i den... det ska väl gå tror jag?

ingen DS/PSP whatever är regions låst
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Det går inte att spela spel varken från USA eller Europa, man får bara ett felmeddelande när man försöker starta spelet (översatt från Japanska): "Error occured, switch off game with main button and follow instructions in manual"

Hur kan man ladda ner nya system filer?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X