Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dubbel Firmware 3DS ?=

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dubbel Firmware 3DS ?=

Tjena jag har 3DS 4.4.0-10E och la in DS TWO update som gjorde att DS TWO funka förra gången.

Men nu kom 3DS update 4.5.0-10E hur vet jag vilken firmware version jag har på DS two kortet jag har version som klarade 4.4.0-10E såklart men det går ju inte se någonstans vad min firmware på DS two heter när den är uppdaterad så försvinner filen ?

Så om jag någon gång skulle råka lägga samma DS two update på varandra spelar det någon roll ? inte kan väl brickas då lr ?
    Då jag tänkte uppdatera DS TWO och jag är osäker om det är en ny update lr gammal samma som jag redan har ?

Inga problem att köra updatefilen igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
      Tjena jag har 3DS 4.4.0-10E och la in DS TWO update som gjorde att DS TWO funka förra gången.

Men nu kom 3DS update 4.5.0-10E hur vet jag vilken firmware version jag har på DS two kortet jag har version som klarade 4.4.0-10E såklart men det går ju inte se någonstans vad min firmware på DS two heter när den är uppdaterad så försvinner filen ?

Så om jag någon gång skulle råka lägga samma DS two update på varandra spelar det någon roll ? inte kan väl brickas då lr ?
      Då jag tänkte uppdatera DS TWO och jag är osäker om det är en ny update lr gammal samma som jag redan har ?
      Det ända sättet du kan bricka ett DSTwo är om du kör en trasig update, eller att maskinen stängs av mitt under uppdateringen.

När du kör en update på DSTwo talar den om vad som ligger på kortet samt vad du försöker installera

Du måste ha 1.19 (om jag inte minns versionerna fel nu) för senaste 3DS mjukvaran
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X