Jag har hållt på i tre dagar nu med att bråka med windows och gamecuben, men får det fortfarande inte att fungera. Har konfigurerat precis enligt guiden, men image filen laddas aldrig in. loadern laddas, men inte spelet, så när PSO grönskan försvinner blir allt bara svart istället. Ska jag lägga ner, eller har någon en lösning?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gamecube kan starta nerladdade spel!
Collapse
X
-
===============
Nu har det äntligen kommit en fungerande chip till Gamecube, så man kan köra spel från mini-dvd-r eller dvd-r skivor
Mer om det i forumet:
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=19178
Prylar i webshoppen:
http://www.psxcare.com/section.php?xSec=29
===============Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Trevligt att ni fått in det nu
Nu ska jag bara se när jag har råd att få ett inpetat i gcn...
Förresten, kommer ni att göra sån där kalibrering av lasen som gör att den lättare läser minidvdr när ni monterar Viper GC-chippen?"I tried sniffing coke once,
but the icecubes just got stuck in my nose"
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag skall rota fram laserstyrkemätaren (vet inte var den är efter flytten...) och mäta upp några kuber, både gamla och nya, för att se hur stark lasern bör vara. Om det visar sig att kuber som har svårt att läsa skivor har en laser som lyser svagare än kuber som är bra på att läsa skivor så kommer vi nog erbjuda en liten uppskruvning.
Risken är dock stor att det bara är en temporär lösning, och lasern kommer tappa styrka ännu snabbare när man kör den hårdare.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Enligt diverse nyhetspostningar jag läst på Max************ så ska tydligen 195 ohms funka bra för att den ska läsa dom flesta minidvdr. Orginalinställningen verkar variera rätt mycket beroende på vilken revision av gcn man har, men för det mesta läser den bara vanliga dvdr, som man dock måste ta bort hela överdelen av skalet på gcn för att kunna använda."I tried sniffing coke once,
- Citat
- Flag
Comment
-
Det sitter en potentiometer där eftersom alla lasrar måste kalibrerad individuellt. xxx ohm kan vara optimalt för en laser men rena döden för en annan. Annars hade det ju suttit ett fast motstånd istället för en potentiometer!
Ibland undrar man om jag är den ende i hela konsollvärlden som äger en laserstyrkemätare...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Viperchip downloads:
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=20019Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Tja du, jag känner då ingen som har konsoll och har en sådan såOriginal inlägg av HansiIbland undrar man om jag är den ende i hela konsollvärlden som äger en laserstyrkemätare...
Fast det är ju inte allt för många som jag känner som har konsoll då iofs ^_^
Hunnit testa hur bra/dåligt chippet funkar förresten?"I tried sniffing coke once,
- Citat
- Flag
Comment

under 10 mbit så laddar inte jag av han,, fett segt då
Comment