Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränna spel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bränna spel

Jag har lästa en fil som beskriver hur man ska bränna spel. Är det någon som ha prövat den här --->

<WreckZX2> (((((((((((((((((( BURNING X-BOX & GAMECUBE GAMES USEING CDRWIN )))))))))))))))))))
    <WreckZX2> --------------------------------------------------------------------------------------------
    <WreckZX2> 1) Insert your original in your CD-ROM.
    <WreckZX2> 2) Open CDRWin (or any other image extractor) to make an iso image of the game
    <WreckZX2> on your harddisc. Click on 'Extract Disc/Tracks/Sectors'
    <WreckZX2> 3) Here are the settings which work for me (!):
    <WreckZX2> Disc Image/Cuesheet
    <WreckZX2> File-Format: Automatic
    <WreckZX2> Reading-Options:
    <WreckZX2> RAW,CD+G,CD-TEXT and MCN/USRC all UNchecked
    <WreckZX2> Error Recovery: Ignore
    <WreckZX2> Jitter Correction: Auto
    <WreckZX2> Subcode Analyses: Fixed
    <WreckZX2> Data-Speed: MAX
    <WreckZX2> Read Retry Count: 10
    <WreckZX2> Audio Speed: MAX
    <WreckZX2> Subcode Threshold: 900
    <WreckZX2> There are a lot of reports, that Raw reading also works, but I had problems with it
    <WreckZX2> enabled.
    <WreckZX2> 4) Click on 'Start'
    <WreckZX2> --------------------------------------------------------------------------------------------
    <WreckZX2> RECORDING TO A DISC
    <WreckZX2> 1) Install Firburner
    <WreckZX2> 2) Double click on the Cue File For The Game
    <WreckZX2> 3) Right Click And select burn To CD
    <WreckZX2> Thats all there is record DAO, and you can try to burn it fast I burnt them at 2X
    <WreckZX2> Useing PNY Black Diamond CDR's

Good LUck and Happy Gameing

Om du är bra på detta behöver jag hjälp, oteknisk som en tandpetare och undrar om
    jag kan få prata med dig i tfn. Om det går vore jag tacksam.

Comment

Jag vet inte ens om den fungerar jag undrade om någon annan hade prövat det så tyvärr kan jag inte hjälpa dig

Comment

Behöver fråga om en annan grej, kan du tänka dig att ringa mig?
        emily 08/7200334

Comment

Läs inlägget ovanför.

Comment

Tyvärr är det rätt omöjligt för tillfället att bränna gamecubespel på rätt sätt så att gamecuben kan läsa dom (dom skrivs från ytterkanten och in, använder någons sorts kryptering och sedan även streckkoden som finns på skivans inre ring).
            Har dock nyligen dykt upp bilder och lite text från en spansk kille som verkar ha knäckt en del av skyddet nu iallafall. Mer info finns på max************, klicka på gamecube-nyhetsikonen och leta efter Gamecube Modchip Rumours, i den nyheten finns en länk till två trådar med bilder och info om chippet som faktiskt verkar vara äkta.
            "I tried sniffing coke once,
            but the icecubes just got stuck in my nose"

Comment

Det är väl Marco och Gigi "the origa brothers" från italien, samma hackers som knäckte dvd-authenticeringen på PS2, som gjort comeback och tagit sig en titt på kuben....sorry nintendo, snart är kuben helt crackad....
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Japp, just dom ja.
                Nu har dom t.o.m öppnat en webbsite om chippet (finns dock inte mycket mer annat än ett par bilder på hela röran av kablar och modifieringar osv).
                http://gcc.modchip.sm/ för den som är intresserad. Får hoppas att det blir något fungerande av det hela snart

Comment

Klart man kan bränna spel man laddat ner på skiva. Sen stoppar man dom i datorns dvd-läsare när man vill streama dom. Om man har lite utrymme. =P
                  Soldiers of Mist

Comment

Jo, visst kan du göra så, men då kommer du att få ännu sämre hastighet för streamingen än vad du får om spelet ligger på hårddisken...

Comment

Man får väll hoppas att dom lyckas med chipet snart.

Comment

Hur skulle man få sämre hatsighet? En dvd-läsare läser över 5 megabyte i sekunden (senast jag kollade 2001, högre nu) och vad jag vet är BBA i GameCuben optimerad till 48 megabit i sekunden.
                        Soldiers of Mist

Comment

För att en dator så gott som aldrig läser konstant i den hastigheten från dvdn. Och att en hårddisk är ofantligt mycket snabbare än en dvdrom och därmed tar mindre tid på sig att accessa olika delar av imagefilen än vad en dvdrom gör
                          Visst, nog kan du läsa spelen från en imagefil liggandes på en dvdr, men det är ändå att rekommendera att lägga in det på hårddisken (om än temporärt) för att spela. Det är iaf mina egna erfarenheter...

Comment

Original inlägg av Hansi
                            Det är väl Marco och Gigi "the origa brothers" från italien, samma hackers som knäckte dvd-authenticeringen på PS2, som gjort comeback och tagit sig en titt på kuben....sorry nintendo, snart är kuben helt crackad....
                            tror du? :S ... tror det kommer dröja ett bra tag till

Comment

Original inlägg av Xenir
                              tror du? :S ... tror det kommer dröja ett bra tag till
                              Varför skulle det göra det?
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X