Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rippade gamecubespel...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Rippade gamecubespel...

Zelda, Action Replay och Freeloader till GameCube har "rippats" och sprids just nu på internet.

Än så länge har ingen information om hur "rippningen" gick till, eller hur det är tänkt att man skall kunna starta spelen släppts, men jag misstänker att man utnyttjat de kraftfulla fusk/patchfunktionerna i Action Replay för att exekvera kod i gamecuben som kopierat innehållet på spelskivan till nätverksporten e.dyl.

Det kanske kommer gå att använda action replay/importplayer för att "swappa" igång spelen?

Hur som helst är det väl på tiden att det händer något kul på kuben!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Ahh äntligen.. kan någon replaya lite om hur det funkar i verkligheten. och vilka steg man ska göra för att lyckas. är spelen rippade så de får plats på en CD-single eller är de brända på dvd single?
    -::Jimpa the mään was here::-

Comment

Här é länk till nfo filerna:

http://www.console-news.org/index.ph...=18&_subsite=3

eller direkt till filerna om ni inte kan hitta:

Zelda
      FreeLoader
      Action Replay

Enligt StarCube som rippat skivorna så går det inte att spela dem än, de är endast gjorda för att hackers skulle vara intreserade för dem.

Comment

En seriös asiatisk källa har mailat detta till max************:

GC UNLOCKER

1st Gamecube Unlock Solution

Hardware/Software

autodetect for Pana-Q and super Q mode

Boot Mini DVD and Full DVD with Cover remover or special cover

Working with release iso (thanks to teams for making this great work)

possile to run homer brews when make them

we design own hardware not copies like ps2 and xbox makers

we protect our designs and invite other try copy

other special feature include flash updates design

release soon august we finish

after 2 years GC crack we bring our develop to other console x-box which we make super hardware and bring best hardware to x-box from $15 to beat the greed chip makes.

thank to nintendo ati for good console good challenger.

soon we bring website picture and revew

lucky 7up hacker
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

panasonic Q chippning?

hej jag har köpt ett panasonic Q som jag trodde va moddat ifrån
          japan.. men tyvär så var det ju inte så tänkte kolla med er om ni har nån tillgång att fixa det? spelar ingen roll va det kostar..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X