Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Ninja ger oss WiiChip!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Team Ninja ger oss WiiChip!

Nu verkar den äkta varan vara här, Team Ninja visar upp sitt chip till Wii. 5 punkter för lödning verkar inte så farligt.

Kan spela Wii och GC om de är samma region som konsolen.

Lite länkar att kola:
    http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=46233

Video:
    http://www.futura-online.com/drivers/MOV02406_ToWmv.wmv

Mer godis
    http://www.elotrolado.net/
    360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

Låter lite som att det är precis som med Xbox360, dvs man kör inte osignad kod utan bara "rena kopior" av spelen, eller vad säger du Hansi?

Skaffar man sig ett sådant där så ångrar man nog sig när (om?) det kommer ett "riktigt" chip.

Comment

Med tanke på att Wii saknar hårddisk och bar hårdvara så vad förväntar du dig mer? Regionerna är ju skit samma, bara att dra ner pal.

verkar riktigt enkelt att sätta in så detta kommer bli en höjdare, blir köp av Wii nästa månad då.

Comment

Original inlägg av PalmiNio Visa Inlägg
        Med tanke på att Wii saknar hårddisk och bar hårdvara så vad förväntar du dig mer? Regionerna är ju skit samma, bara att dra ner pal.
        Det jag menade är att inte alla spel släpps i PAL, och ibland (väldigt sällan egentligen, men det händer) kan det bli svårt att få tag på just PAL-versionen av spelet... fast nu kommer väl PAL "prioriteras" bättre, precis som med 360-spelen...

edit: Kommer chipet att kunna stängas av eller? Jag skulle väldigt ogärna vilja bli bannad från att handla från Wiishop t.ex...
        Last edited by hejsan_; 2007-01-26, 21:52.

Comment

Verkar inte så men det ska väll inte vara några problem att göra en typ av switch till den lilla biten. Som sagt det är ju bara 5 punkter så det verkar för enkelt.

Comment

tycker det känns lite fejkat, hemsidan går ju inte o gå in på längre ;/ dessutom så verkar ngt lite skumt. jag vet inte irkitgt, är bara en tanke :P

Comment

Hemsidan fungerar för mig nu.

Och om det nu är fejkat, ja då är den där videon på YouTube VÄLDIGT skickligt gjord, eftersom att man inte kan se att någon kamera stängs av medan spelen laddas.

Comment

jaha, så det finns en video på youtube? ska kika efter nu

då vet man vilken konsoll man ska köpa
                Last edited by PiGGELiN; 2007-01-27, 23:11.

Comment

Såg videon på youtube... Verkar vara en duktigt gjord video utan frameskips, men möjligheten finns ju att det kan ha varit en annan Wii innkopplad än den som syns.....
                  "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                  Maxtor D-Max 200gig
                  v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

De som är i branschen har vetat om detta chip ganska länge nu har jag hört Men det är bara ett par dagar kvar innan vi vet om det fungerar eller inte. Iaf så är det roligt att det är framsteg även på Nintendo-fronten eftersom det var så tungt förra generationen (Gamecuben tog ju ett år eller hur det nu var)

Comment

Jag tycker själv att GameCube "never really cut it", den var väl bra på hårdvarufronten, men det kom ju aldrig några bra titlar, fan bara Mario och Resident Evil (som förövrigt är den största lögnen till spel), osså behöver jag inte ens tala om utséendet..... Men Wii kan nog lyckas väldigt bra, bara dom ser till att få några vettiga titlar i stallet. Osså blir det ju bra om ett chip kommer såhär tidigt!
                      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                      Maxtor D-Max 200gig
                      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Det verkar faktiskt som att det är äkta om man tittar igenom hemsidan. Testresultat med brännskivor verkar finnas där, det ska tydligen komma någon swap disc som man kan bränna som gör att man kan spela Gamecube-spel från andra regioner också. Fast den delen på sidan är nere just nu, vi får se hur det blir.

Comment

Well it is the real deal.

En hel del som har fått exemplar test exemplar så detta känns som good shit. Bara vänta på att den kommer i produktion också.

Comment

Men nu undrar man ju bara om Hansi beställt in ett par exemplar för testning?

Comment

Original inlägg av hejsan_ Visa Inlägg
                              Men nu undrar man ju bara om Hansi beställt in ett par exemplar för testning?
                              Jag med, blir att köpa en Wii med monterat Chip när det finns i shopen!...
                              | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X