Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiikey (lite bättre)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wiikey (lite bättre)

http://www.wiikey.cn/

Specifications:

Fully upgradable via DVD/disc (future proof, expect cool features to come)
    Direct boot of Wii backups (like originals)
    Direct boot of GC backups (like originals)
    Boots different region GC games/backups
    Boots different NTSC region Wii games/backups
    Supports multi-disc games
    Supports DVD-R and DVD+R
    Built-in audio fix (for games using streaming, no patch required)
    Stealth mode
    4 wires & quick solder interface
    Compact design, best quality components, rock solid high speed controller
    Professional ESD packing

Expected shipping date: February 7th, 2007

Det som är bättre är om man har en japansk eller amerikansk wii så klarar den båda regionerna. Inget av dom tidigare chippen har klarat det. Dessutom ska chippet vara uppgraderingsbart genom att man bara stoppar i en dvd skiva i wii:n.

Dock fortfarande inget chip som hjälper oss "PAL:are" att importera från usa och japan.

Nu haglar Wiichippen ut på marknaden...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Verkar INTE seriöst.

Kinesisk domän.

Lovar att börja leverera om 4 dagar men kan inte ens få upp en bild på chippet på hemsidan.

Men jag hoppas jag har fel :-)
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Var inte så säker. För på maxconsole tror dom att det är samma utvecklare som gjorde XenoGC(som ni för övrigt säljer). Men helt säker kan man aldrig vara. Men bara vänta nästa vecka och se om dom skickat ut några chip.

Comment

Original inlägg av Dark2 Visa Inlägg
          Var inte så säker. För på maxconsole tror dom att det är samma utvecklare som gjorde XenoGC(som ni för övrigt säljer). Men helt säker kan man aldrig vara. Men bara vänta nästa vecka och se om dom skickat ut några chip.
          Tror också att dom är seriösa. Dom har en ganska seriös amerikansk återförsäljare också.

Comment

Japp, såg sedan att det var Xeno (om det nu var bekräftat...) som ligger bakom.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

[QUOTE=Hansi;145802]Verkar INTE seriöst.

Kinesisk domän.

/QUOTE]

Menar du bara för att det är en kinesik domän så skulle det inte vara pålitligt?

Comment

Ja, 80% av alla internet-skojjare är ju chineser eller japaner.....
                "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                Maxtor D-Max 200gig
                v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Vad baserar du de uppgifterna på?

Comment

Wiikey

HANSI,,kommer du ta in detta chip??
                    Jag väntar isåfall på detta chip,, verkar jhu strålande.

//

Comment

Ja.
                      Om det släpps.
                      Om det fungerar bra vid tester.
                      Om det inte kommer något bättre chip.

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                        Ja.
                        Om det släpps.

Ja vi får se på Onsdag vad som händer då.

Expected shipping date: February 7th, 2007

//

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                          Ja.
                          Om det släpps.
                          På Maxconsole och alla amerikanska sidor snackas det mycket om att chipen inte går att uppdatera och detta kommer resultera i att chipen kommer bli värdelösa om Nintendo släpper någon slags update.
                          Innebär detta chips "upgrade" funktion via dvd att detta problem är löst?
                          För man vill ju inte köpa ett chip som senare kan göra ens Wii värdelöst?!

Comment

Original inlägg av AntonViking Visa Inlägg
                            På Maxconsole och alla amerikanska sidor snackas det mycket om att chipen inte går att uppdatera och detta kommer resultera i att chipen kommer bli värdelösa om Nintendo släpper någon slags update.
                            Innebär detta chips "upgrade" funktion via dvd att detta problem är löst?
                            För man vill ju inte köpa ett chip som senare kan göra ens Wii värdelöst?!
                            exakt därför vänat iallafall jag tills detta chip kommer.

// Zezam

Comment

??

Vad hände med detta chip då? ngn som hört ngt?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X