Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

The.legend.of.zelda.twilight.princess.wii.pal.mult i5

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• The.legend.of.zelda.twilight.princess.wii.pal.mult i5

Är det någon som lyckats bra med denna?? Testat på 3 sorters skivor nu men får läsfel lite då och då i spelet, oftast när man bytar "ruta" på kartan eller om man t.ex ska gå in i en bossfight.

Går dock bra att ta ut skivan och stoppa i den igen men något irriterande...

Någon som har lyckats bra?? Vilken sorts skivor issåfall??

Jag har testat Princo DVD-R, TDK DVD-R och Rothburg DVD+r i DVD-Rom booktype.

Bränner du långsamt? Om inte, gör det. Använd gärna Verbatim-skivor också.

Comment

Bränt alla i 4x, borde vara OK tycker jag? Får väl testa bränna en i 2x då, eller kanske t.om 1x??

Comment

4x ska vara ok, så länge skivan klarar av det. Men som sagt, pröva med Verbatim-skivor och väldigt långsam hastighet så kanske det ska fungera bra.

Comment

Testade nu Princo i 1 ggr hastigheten, fungerade inte heller .

Är det värt att köpa Verbataim och testa igen? Känns sådär att slänga ut mängder av skivor när releasen kanske är kass? Ingen annan som testat denna??

Comment

Testat exakt denna release med följande skivor idag:

TDK DVD-RW 1-2X (RW iochförsig men alltid värt ett försök, funkade INTE)

Octron DVD-R 4X (Funkade INTE)

Maxell DVD-R 8X (Funkade INTE)

Sony DVD-R 16X (Funkade INTE)

Verbatim DVD-R 16X (Funkade INTE, hade flera utav denna sorten och testade på 2 olika DVD brännare med samma resultat)

TDK DVD-R 16X (Funkade INTE)

På samtliga skivor så blev det Disc Read Error så fort man hade tagit in alla 10 getterna i början. Läste på Wiinja's forum att man kunde köra med enheten liggandes också så att de blev enklare å läsa av skivorna och då kunde man komma lite längre än innan. Hur långt kommer ni andra? Tror inte att det är fel på releasen dock utan att Wii't är känslig med skivor som mitt GameCube var t ex. Har förövrigt ett Wiinja i mitt Wii och brände spelen i 4X.

EDIT: Måste nästan vara fel på releasen eller så har jag haft riktig otur idag med skivorna men såg att det finns en annan release vid namn THE LEGEND OF ZELDA TWILIGHT PRINCESS WII PAL-PI på TorrentLeech så den ska tankas å ska påpeka att Tony Hawk och Far Cry funkar perfekt med mina DVD-R Verbatim skivor.
            Last edited by KiraSama; 2007-02-13, 21:28.

Comment

Lite tankar

fel tråd
              Last edited by solwretep; 2007-02-13, 19:09.

Comment

Jag har testat med följande:

Princo DVD-R 4x (Fungerar men ger det "random" DRE felet)

Rothburg DVD+r 4x i DVD-Rom mode (Fungerar men ger det "random" DRE felet)

Verbataim DVD-R 4x (Fungerar men ger det "random" DRE felet)

TDK DVD-R 4x (Fungerar men ger det "random" DRE felet)

Låter som det är fel på releasen faktiskt, eller så innehåller bara Zelda väldigt många små filer så det är därför det blir mängder av läsfel? Vet att t.ex FarCry innehåller bara några få stora filer? kanske lättare att läsa än många små??

Bara mina små funderingar

Comment

Fungerade bränna TDK dvd+r 16x i 4x speed för mig.

Comment

jaha, funkar det att spela några timmar då?

Original inlägg av freeman_swe Visa Inlägg
                    Fungerade bränna TDK dvd+r 16x i 4x speed för mig.

Comment

Oj, läste inte hela tråden.
                      Har bara spelat i 30 min, får säkerligen samma fel senare.

Comment

Har du sfv kollat filerna du laddat ner så att ingen är korrupt...
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Har THE LEGEND OF ZELDA TWILIGHT PRINCESS WII PAL-PI ska bränna imorn men hörde att om man t ex stänger av WiiConnect24 så kan DRE's försvinna så ska testa det med.

Comment

Återkom med resultat hur din PI fungerar, sålt mitt Zelda original då jag köpte chip så nu kan jag inte spela det alls :P

Comment

Jag har testat THE LEGEND OF ZELDA TWILIGHT PRINCESS WII PAL-PI och det verkar fungera som det skall.

Började lira från min sparning där jag slutade innan jag sålde mitt retail-exemplar och det verkade fungera som det skall.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X