Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Importera Wii, chippa i Sverige ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Importera Wii, chippa i Sverige ?

Är det några problem att skaffa en amerikansk Wii och chippa i den i Sverige?
    Har nämligen en amerikansk Gamecube och det vore ju dumt att ha olika regioner om jag vill fortsätta spela min gamla GCN spel. Dessutom är det nästan 1500kr billigare att köpa en Wii från USA.

Har läst att det är lite problem att modda nya Wii enheter men det verkar ju vara nya chip på gång som löser det bekymret ?

Japp kommer inte vara några problem att chippa den, men du kommer troligen bara kunna spela amerikanska wii spel
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av BerraSVE Visa Inlägg
      Dessutom är det nästan 1500kr billigare att köpa en Wii från USA.
      Det är ungefär 1000:- billigare att köpa ett Wii i USA, men sen måste du betala frakt och eventuellt tull/moms också.

Det enda "problemet" är väl att du förlorar möjligheten till att ha din garanti här i Sverige.

Comment

Förlorar man iof ändå så får du sätter i chippet

Comment

Att bara köra amerikanska spel gör inget, det är nästan bara positivt då man slipper vänta några månader extra på en PAL version.
          Och garantin förlorar man som sagt iaf
          Har läst många som beställt ut att ha åkt på tull och moms, och det blir ändå billigare även om man skulle få betala 30% extra.

Comment

Original inlägg av Chrilleman Visa Inlägg
            Förlorar man iof ändå så får du sätter i chippet
            Varför skulle du förlora garantin när du sätter i chippet? Skulle det bli några problem med ditt Wii så är det bara att ta ut chippet innan du utnyttjar din garanti.

Comment

Original inlägg av BerraSVE Visa Inlägg
              Är det några problem att skaffa en amerikansk Wii och chippa i den i Sverige?
              Har nämligen en amerikansk Gamecube och det vore ju dumt att ha olika regioner om jag vill fortsätta spela min gamla GCN spel. Dessutom är det nästan 1500kr billigare att köpa en Wii från USA.

Har läst att det är lite problem att modda nya Wii enheter men det verkar ju vara nya chip på gång som löser det bekymret ?
              Du vet att om du köper ett PAL Wii och chippar så kan du spela NTSC-US/JAP GameCube spel på din konsoll?

Comment

Original inlägg av Kalonjii Visa Inlägg
                Varför skulle du förlora garantin när du sätter i chippet? Skulle det bli några problem med ditt Wii så är det bara att ta ut chippet innan du utnyttjar din garanti.
                Oftast så bryts garantin när de ser att man öppnat konsolen, därför "bryts den" då. Kanske finns sätt att säkert öppna en Wii, det kan jag inte uttala mig om.

Comment

Man ser inte att wiin varit öppnad om man inte varit riktigt klantig...
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag hoppas det inte är någon skillnad mellan dom svenska och tyska för jag har precis beställt ett tyskt wii

Comment

vart beställde du ditt tyskta wii? borde ju vara samma som svenska..
                      dual 3 ghz processor
                      gainward Bliss 8600 GT
                      2 gb PC-5300 DDR2 667MHz
                      1.5 TB harddrive
                      Logitech® Z-2300 THX
                      samsung 22" syncMaster 226bw (2 ms!)

others: sharp 42" full-hd 1080P Lcd (4-6 ms) connected with 15 m dvi-hdmi kabel.
                      Dali concept speakers: front, center, sur and subwoffer.
                      NAD 744 Reciver (17kg hardware)
                      xbox360 mod,and hd dvd player.
                      PSP (fw 3.03)

Comment

amazon.de är samma förutom elkabeln. Där kan du behöva köpa en elomvandlare i valfri clas ohlson butik eller liknande.

Comment

Original inlägg av Dark2 Visa Inlägg
                          amazon.de är samma förutom elkabeln. Där kan du behöva köpa en elomvandlare i valfri clas ohlson butik eller liknande.
                          Det är väl samma sorts eluttag i Tyskland som i Sverige? Jag kan minnas att det var så senast jag var där iaf.

Det är England som har annorlunda uttag vad jag vet.

Comment

Så kanske det var. Men då är det bara att köra.

Comment

Original inlägg av jarlen Visa Inlägg
                              Du vet att om du köper ett PAL Wii och chippar så kan du spela NTSC-US/JAP GameCube spel på din konsoll?
                              Nej det visste jag inte, jag trodde att chipet inte fixade regionsfriheten, trodde man bara kunde boota backups från PAL länder på en PAL maskin och vice versa, eller har jag läst fel ?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X