Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beställa Wii från Amazon.de

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag ber ÅTERIGEN om ursäkt för att jag tömde amazon.de lagret :-)
    Varför tar ni fortfarande 5000:- för Wii + Chip när ni nu beställt från Tyskland där ni endast betalt 2000:- för varje Wii?

Jag förstår att ni hade så högt pris när ni köpte Wii från *******/******* för 4000:- styck men är det inte dags att sänka priset nu?

Comment

Pga momsregler och att jag inte ville fresta lyckan med att kräva amazon på vat fri försäljning så måste jag betala både tysk moms och lägga på svensk moms när jag säljer vidare, så inköpspriset blev nog snarare 2900:-/st och SÅ många lyckades jag inte få dom att skicka.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Vilken tur att jag fick mina 15 maskiner innan

1 maskin av 15 hade DMS chipset.... resten var D2B , men man tjänar ju lika mycket på dom nu som om man hade chippat dom :-) .. Har redan sålt ett gäng på en känd annonsplats... mumma...
        Last edited by Gemet; 2007-02-27, 11:13.

Comment

Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
          Vilken tur att jag fick mina 15 maskiner innan

1 maskin av 15 hade DMS chipset.... resten var D2B , men man tjänar ju lika mycket på dom nu som om man hade chippat dom :-) .. Har redan sålt ett gäng på en känd annonsplats... mumma...
          Du borde hålla dina svarta affärer för dig själv.

Comment

vem sa att det var svart !? Dom är ju hur vita som helst :-)

Comment

vem sa att det var svart !? Dom är ju hur vita som helst :-)
              Inte för att jag bryr mig, men det är svart och olagligt.

Comment

sen när är det olagligt att köpa och sälja saker ??
                pajjas

Comment

sen när är det olagligt att köpa och sälja saker ??
                  pajjas
                  Du bedriver väl inget företag? Du betalar väl ingen skatt på det du säljer? Då är det olagligt.

Det är lagligt att som privatperson sälja enstaka varor, men när det är i så stor utsträckning som i ditt fall så är det olagligt, detta har diskuterats åtskilliga gånger och polisen har t.o.m. gjort tillslag mot folk som livnär sig på denna verksamhet, att bedriva butik på *******/*******.

Tror du Hansi bara kan köpa in Wii från Tyskland och sen sälja dom? Nej han har skyldigheter och utgifter, något du inte har eftersom att du bedriver svart verksamhet.

Som sagt jag bryr mig inte, jag har inget problem med att du tjänar dina pengar svart, men det finns ingen anledning för dig att kalla mig "pajjas" bara för att du inte vet vad du pratar om.

Rätta mig om jag har fel, men detta är vad jag läst, jag kan mycket väl ha fel, men försök komma med något annat än "pajjas".

Comment

Nej , har inget företag, men som arbetande betalar jag mer än 250.000:- i skatt varje år till staten, om jag sedan tjänar några extra kronor på en bra sak , typ tv-spel så är det inget jag anser skall in i min deklaration.

Hur Hansi bedriver sin business är helt hans ensak.

Nu lägger vi ner skitsnacket, måste chippa lite PS2 or

Comment

Nej , har inget företag, men som arbetande betalar jag mer än 250.000:- i skatt varje år till staten, om jag sedan tjänar några extra kronor på en bra sak , typ tv-spel så är det inget jag anser skall in i min deklaration.

Hur Hansi bedriver sin business är helt hans ensak.

Nu lägger vi ner skitsnacket, måste chippa lite PS2 or
                      Som sagt jag bryr mig inte, roligt för dig om du tjänar 1 miljon om året vitt och sen har svarta affärer på sidan om, men det gör inte det hela lagligt.

Comment

över en viss summa betalar man mer än 50% i skatt, så 1 miljon per år blir det nog inte , snarare 700.... men skattepolitiken gynnar ju knappast arbetaren..

Comment

Gemet, finns det ngra kvar eller, inkl pris?, kanske går att kontakta dig på ngt sätt? .

Comment

över en viss summa betalar man mer än 50% i skatt, så 1 miljon per år blir det nog inte , snarare 700.... men skattepolitiken gynnar ju knappast arbetaren..
                            Du skulle kunna betala 5 miljoner i skatt varje år, det rättfärdigar ändå inte att du har svarta affärer på sidan om i lagens ögon.

Men som sagt jag har inget problem med att du håller på med svarta affärer, jag påpekade bara detta och då sa du att jag var en "pajjas" så jag ville bara reda ut det, men nu har du ju erkänt att du rättfärdigar dina svarta affärer med att du betalar 350.000:- i skatt varje år på dina vita affärer.

Comment

Original inlägg av stjarna1 Visa Inlägg
                              Gemet, finns det ngra kvar eller, inkl pris?, kanske går att kontakta dig på ngt sätt? .
                              Du kanske inte känner till psxcares forum regeler men man får inte annonsera här. Så du kommer inte få något svar.

Comment

Vi har wii på lager, säljes i första hand chippade men vill du så får du en ochippad för 4000:- inkl frakt...
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X