Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PAL vs NTSC

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PAL vs NTSC

Jag har lyckat köpa en Nintendo Wii i USA. Jag ska åka över nästa vecka och hämta hem den. Hemma har jag en ganska ny Samsung LCD TV och jag hoppades at jag kan köra min Nintendo Wii med Komponent kabel. Och då undrar jag om det är någon skillnad på Amerikans och Europeisk komponent kabel? Kommer där att vara någon annat som kommer att ställa till det för mig?

Enda problemet är att du inte kan köra europeiska wii spel på den. Annars kommer den fungera bra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ärligt talat, som ngn nämnde, alla backuper släpps ju i ntsc versioner?, Känns ju nästan bättre om man får hem en ntsc maskin, Kan man chippa den med å sen spela ntsc backuper. Eller tror ni att de kommer komma chip som gör att den klarar både pal å ntsc.

Comment

Du kan chippa den och köra ntsc backuper iaf
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okej, men vad tror du kommer de bli regionsfria snart?, vad är bäst att satsa på pal eller ntsc?

Comment

PAL om du tänker köpa spel i svenska butiker.

NTSC om du tänker köpa amerikanska spel via postorder över nätet :-)

Comment

Okejj ;P, kommer psxcare även satsa på att ta in ngra ntsc versioner framöver?

Comment

Vete f-n blir bara en massa gnäll för att det blir dyrt så fort man tar in ntsc konsoller och säljer på ärligt vis efter intullning och momsning.

Comment

Jasså, va skulle en ntsc med chipp insatt landa på i pris på ett cirkus då, om det är okejj att fråga?.

Comment

Original inlägg av stjarna1 Visa Inlägg
                    Jasså, va skulle en ntsc med chipp insatt landa på i pris på ett cirkus då, om det är okejj att fråga?.
                    Wii = 1750:-
                    Frakt = 450:-
                    Moms (25%) = 550:-
                    Tull (10%) = 275:-
                    Chip = 465:-
                    Installation = 530:-

TOTALT: 4020:-

Det skulle alltså bli billigare för PSXCARE att importera NTSC konsoler och chippa dom och sälja än att köpa svenska till överpris (4995:-)

Jag kanske missat någon kostnad? I sånnafall får du gärna fylla på Hansi, räknade med 450:- i frakt men det går säkert att hitta billigare t.o.m?

Comment

Oj jag glömde visst att PSXCARE ska gå med någon vinst på det hela också, då har man iof inte så stora marginaler om man ska se till priset på Wii, men nu när det är brist så skulle det nog gå ändå med tanke på att PSXCARE redan nu tar 4995:- för svensk konsol + chip...

Comment

Kalonjii , Blir det inte mer, hmm kan man även undkomma tull å skatt osv om man fixar själv? ;S, och har de nya chippen kommit så man kan chippa dem oavsett vad det är för version på wii:ett?.

Comment

Problemet är bara att få tag i Wiin´n. Jag höll på i två veckor och då hade jag tur. Min kompis har letat i tre veckor och håller fortfarande på

Comment

Är det någon som vet om man kan spela ntsc us-spel på en ntsc jpn-konsoll och tvärtom. Sen har jag hört att har man en palkonsoll så kopplas den uppmot en server i europa och en ntscjap kopplas upp mot en server i japan. isåfall står det då på japanska om den är uppkopplad mot japan?

Comment

Kan bara ställa regioner i Wii´n till USA

Har äntligen fått hem min maskin nu
                              Kan bara ställa regioner i Wii´n till USA.
                              Så jag kan bara kolla hur vädret är i USA.
                              Men annars verkar allt annat fungera som på alla Wii.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X