Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiikey-installation

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wiikey-installation

Hej!

Kan inte vänta på att få min wiikey och under tiden tänkte jag passa på och fråga om man måste eller bör tejpa fast chippet? Är det okej att chippet nuddar kretskortet? Känns som att man inte borde behöva tejpa eller lägga något emellan, men vill vara på den säkra sidan

Här är en fin liten bild på chippet installerat:
    http://www.neoasic.com/images/all-wiikey-logo.jpg
    (snyggt lött, tvekar på att det kommer se lika snitsigt ut när jag gör det )

Nej man ska inte lägga någonting under chippet.
    Last edited by weeh; 2007-03-01, 08:38.

Comment

Tack för att du bekräftar Now I play the waiting game...

Comment

Men jag tror inte heller att det skadar heller Jag sitter och väntar på mitt cyclowiz ska droppa ner i brevlådan. Tiden går sakta när man väntar på att få spela lite gratis spel

Comment

Min WiiKey kom igår men jag väntar ändå - på fler recensioner och helst även någon slags uppdatering från Nintendo så att man säkert vet att det plötsligt inte kommer någonting som förstör konsolen bara p.g.a chippet (konsolen ska ju dock aldrig ens känna utav chippet som jag förstår det eftersom det bara är en "moddning" av DVD-läsaren - samma grej som med Xbox 360).

Comment

Har du ett chip och en wii så är det klart att det ska i. Inget att vänta på.

Comment

Det går ingen nöd på mig - har Zelda att spela på Wii (30 timmar in i spelet), Metal Gear Solid: Portable Ops m.m på min nyflashade PSP (ett 4GB-minneskort anlände i fredags) samt att jag köpt en ny, omoddad Xbox för mitt Steel Battalion ^^

Så jag kan vänta Man ska inte spela sönder sina konsoler.

Comment

Fick min Wiikey idag! Första gången jag löder på riktigt (satt och övade på min gamla router medan jag väntade på att chippet skulle komma). Jag installerade med kablar och det funkade

Bara hunnit testa en back-up än så länge, Excite Truck PAL, funkade perfa. Ska testa lite mer framåt kvällen, installerade för mindre än en halvtimme sen och är ännu inte över euforin av det funkar

Comment

Installerade mitt igår. Har spelat zelda i 9 totalt timmar nu. =)
                  Funkar kanon med wiikey!

Comment

har suttit o svurit en stund idag..försökt installera mitt wiikey.. försökte först att löda dit det direkt på kortet men insåg att måtten inte stämde alls speciellt bra. det kändes himla konstigt men försökte ändå pilla ett tag... när jag gav upp detta så försökte jag med kablar istället.. tror ni inte att ena lödpunkten släpper då från wiikey't? vet inte riktigt vad jag ska ta mig till nu. känner mig lite ledsen och klumpig. men den kan inte ha suttit speciellt bra den där punkten.

Comment

tilläggas ska väl kanske att ifall jag inte hade kladdat först med easy soldering-metoden så hade det nog inte varit några större bekymmer...

Comment

Jag råkade förstöra punkt4 för några dagar sedan. Du kan ju försöka rädda situationen och följa spåret från lödpunkten och löda på dvdstyrchippet men det är typ 3 gånger svårare än att löda på lödpunkten. Min lösning var att skicka min wii till den affären som jag köpt chippet ifrån så dom får fixa min mess och installera det.

Comment

surt bara när man försöker vara lite ekonomisk och händig och försöker fixa det själv.

Comment

Original inlägg av lennoff Visa Inlägg
                            surt bara när man försöker vara lite ekonomisk och händig och försöker fixa det själv.
                            Det försökte jag också vara, men jag tror det är viktigt att man inte förstör mer än man redan gjort genom att försöka fixa det. Ifall man sabbar för mycket så kanske det inte går att fixa i slutändan, inte ens för nån som har skills.

Comment

sant.. har hursomhelst fått dit kablar på alla lödpunkter nu och wii't funkar som det ska när jag skruvar ihop det. så något mer kladdande på själva wii't är det inte tal om. får se vad jag tar mig till nu bara.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X