Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Råkade bränna bort en viktig del

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Råkade bränna bort en viktig del

Hej satt och skulle chippa mitt wii med wiinja deluxe och så råkade jag bränna bort dem bitarna där man ska fästa kablarana som går från chippet. Så jag satte ihopa mitt Wii igen och testade spela och det funkade perfekt men nu får jag inte fast mitt chip där hur ska jag göra? Man kan väl inte tejpa? Kan man skicka in det till Psxcare så demfår fixa det?

Du kan skrapa lite på ledningarna och löda dit kablarna, inget problem.

Comment

Du, om man inte klarar av att löda där man SKA löda utan att bränna sönder saker så kan jag lova att det ÄR problem att "skrapa lite på ledningarna och löda dit kablarna"...

Vi kan troligen fixa det. Men var det nödvändigt att bränna ALLA punkterna...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hehe du har en poäng där Hansi, det är lätt att man glömmer hur svårt saker är när man själv tycker det är lätt.

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
          Du, om man inte klarar av att löda där man SKA löda utan att bränna sönder saker så kan jag lova att det ÄR problem att "skrapa lite på ledningarna och löda dit kablarna"...

Vi kan troligen fixa det. Men var det nödvändigt att bränna ALLA punkterna...
          Jag hara bara bränt en punkt hur stort är problemet då?

Comment

En punkt på chippet eller en punkt på kretskortet i din wii?

Vi fixade en wii med bortlödd punkt på kretskortet tidigare i veckan, det var inga problem med just den apparaten iaf.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

En punkt på chippet eller en punkt på kretskortet i din wii?

Vi fixade en wii med bortlödd punkt på kretskortet tidigare i veckan, det var inga problem med just den apparaten iaf.
              det var på kretskortet

Comment

Jag lyckades också få bort en av punkterna ifrån kretskortet igår.
                Lämnade in mitt Wii idag och hoppas på att PSXCARE kan ordna det.
                Tror inte att det blir något problem faktiskt. Teknikerna på PSXCARE är duktiga.

Edit: Nu fick jag sms om att min enhet var klar så de lyckades ju tydligen!
                Last edited by N!klas; 2007-03-15, 16:51.
                1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

kk men nu undrar jag några saker
                  1. testar ni ett bränt spel så att chippet funkar?
                  2. jag bor i skåne och affären är i Sthml blir det svårt att skicka sitt wii och vad kommer det att kosta?
                  3. Om man redan har köpt ett chip och ska skicka det till er ska man skicka med det då eller måste man köpa ett nytt?

Comment

Ja, vi testar att chippet fungerar.
                    Det är inte svårt att skicka, det kostar c:a 180:- med företagspaket och så tillkommer 200:- i returfrakt.
                    Skicka med chippet, även om det är lite skadat så kan vi använda det.

http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html

Comment

Ja, vi testar att chippet fungerar.
                      Det är inte svårt att skicka, det kostar c:a 180:- med företagspaket och så tillkommer 200:- i returfrakt.
                      Skicka med chippet, även om det är lite skadat så kan vi använda det.

http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html
                      glömde fråga en fråga ska ni ha med allt som har med mitt wii att göra dvs. kontroller kartongen manualer ja du fattar?

Comment

Original inlägg av xepez Visa Inlägg
                        glömde fråga en fråga ska ni ha med allt som har med mitt wii att göra dvs. kontroller kartongen manualer ja du fattar?
                        Det ska bara vara att skicka konsolen (och chippet)
                        Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
                        Wii - Wiinja Deluxe
                        NintendoDS - R4
                        Xbox - SmartXX - SOLD!
                        http://profile.mygamercard.net/crsan
                        http://www.minhembio.com/crsan

Comment

Japp, vi har alla kablar osv som behövs här

Comment

hej,
                            jag lyckades förståss också att löda bort en lödpunkt på kretskortet.
                            jag har köpt min wiikey hos er och undrar hur mycket det skulle kosta mig om ni räddade min wii.

Comment

Räkna med 700:-

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X