Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Råkade bränna bort en viktig del

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

samma här, råkade bränna av (en) punkt på läsarns kretskort då jag försökte mig på quicksolder. 5v och GND var inga probs, men den andra skiten vart väl lite för varmt under tiden jag försökte få på lödtenn mellan chippet och kretskortet.. så 700:- sa du? jag tänkte försöka ta en närbild på läsarn i alla fall så du får se hur det ser ut, kommer ikväll runt midnatt då jag skriver från jobbet atm. kanske är bäst på det viset så vi vet om det går att rädda eller ej..

Comment

Det går alltid att rädda :-)
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

låter bra det nu är det såhär att jag litar inte alls på posten i avseenden som dessa. så jag undrar ifall det är ok att pipa förbi med konsolen i butiken personligen (om den ligger inom rimligt gångavstånd från närmsta T-central) och få den fixad direkt, eller blir det dyrare?

Comment

Skall du ha den fixad DIREKT så blir det dyrare om vi (vilket vi oftast har) andra kunders konsoller före i arbetskön. Det kostar 500:- extra att få sin montering prioriterad före andra jobb i kön.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Vad händer om 2 eller fler personer kommer invandrandes i butiken med sina wii'n och extra 500-lappar, blir det budgivning om första tjingen då, eller?
            "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
            Maxtor D-Max 200gig
            v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Vi kan göra två wii samtidigt här... Just nu är det 5 tekniker och en praktikant som jobbar här, förutom mig själv...

Comment

Hej, har brännt av 2 punkter... Om man följer trådarna från lödpunkterna så ser man att dom går direkt till ??"chipset"?? Skulle det vara möjligt att löda dit trådar på metallklämmorna som går till chippet?
                // Jonas

Comment

Original inlägg av BPH Visa Inlägg
                  Hej, har brännt av 2 punkter... Om man följer trådarna från lödpunkterna så ser man att dom går direkt till ??"chipset"?? Skulle det vara möjligt att löda dit trådar på metallklämmorna som går till chippet?
                  // Jonas
                  Det är möjligt men du måste ha rätt utrustning och verkligen veta vad du gör.
                  Om du lyckats med att bränna av två punkter så ska du nog inte ge dig in på att löda på benen själv.
                  1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                    Det är möjligt men du måste ha rätt utrustning och verkligen veta vad du gör.
                    Om du lyckats med att bränna av två punkter så ska du nog inte ge dig in på att löda på benen själv.
                    Ok, hehe. Känner en som är lite mer skillad på det här med lödning än vad jag är. Men du tror alltså att det är möjligt att göra så?

Comment

Original inlägg av BPH Visa Inlägg
                      Ok, hehe. Känner en som är lite mer skillad på det här med lödning än vad jag är. Men du tror alltså att det är möjligt att göra så?
                      Jepp. Man kan göra så.
                      1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X