Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiiet spottar ut skivorna igen:(

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wiiet spottar ut skivorna igen:(

Tjenare!
    Jag försökte löda fast wiikey själv, men det misslyckades (såklart). Så nu när jag försöker sätta i ett originalspel så spottar wiiet bara ut skivan igen BTW så försvann en av lödpunkterna också, och jag har inte wiikeyen installerad. Tror ni att ni skulle kunna fixa en sån här sak?

Att så många försöker när man inte har koll på lödning. Med lite tur kommer det gå att fixa.

Comment

Ja det ska nog sägas att om man inte är mycket erfaren lödare så ska man inte ge sig på detta själv.

Jag har lött rätt mycket, sen jag gick i högstadiet ngnting, d v s ca 15 år vid detta laget. t o m gått lite kurser på gymnasiet och så. Men detta är så pilligt att jag inte ger mig på det själv. Som tur är har jag en polare som hjälpte mig (han är grym på att löda, bygger egna förstärkare o massa sånt)

En bra tumregel är väl att ifall man redan från början har en temp reglerad, jordad lödspets hemma så kanske man ska ge sig på detta. Behöver man gå och köpa en lödkolv så ska man inte prova själv.

Comment

Borde inte ha något med löddpunkterna att göra, dem mindre punkterna som oftast är dem som blir förstöra, har ingen direkt funktion så dem borde inte inverka på orginal spel. Vilken punkt är det som har blivit förstörd?

Comment

Tycker ni verkligen att Wii är svår att chippa? Tycker ps2 är jobbigare....
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
          Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Tror det är måååånga första generations chippare som nu kommer igång Blixten.

Nintendo "nördar" och PS "nördar" är markant olika, och Wiiet har slagit så pass mycket hårdare än GC gjorde så det är helt enkelt högre densitet på nya chippare

Men nej, måste säga att Wiiet är relativt simpelt att löda (I jämnförelse), dock verkar det skilja sig en del i kvalitet på orginalpunkterna vad jag fått höra.

Comment

Personligen tycker jag att wii är bland det lättar att chippa, ps2 är lite mer att hålla iordning på, håller man bara huvudet kallt så är inget jobbigt. Men kan förstå folk som ger sig på sitt wii för första gången. nånstans måste man ju börja, så är det ju.

Comment

Jo det är ju sant, bara det att jag har hörde nån säga nåt i stil med: "Jag har chippat några ps2'or förut så jag tänkte att jag skulle kunna chippa mitt Wii, men när jag såg hur små punkterna var..." osv...
                "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                Maxtor D-Max 200gig
                v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Ska tydligen funka om man löder en kabel förbi en diod (på cyklowiz iaf)

Comment

Original inlägg av knapet Visa Inlägg
                    Ska tydligen funka om man löder en kabel förbi en diod (på cyklowiz iaf)
                    Fast på den där bilden så sitter det ju inget cyklo-wiz.
                    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Och vad fan har dem gjort med det kortet? ser ut som nån satte sig ner och sket på kretsen

Comment

Mojo: Det kan bli så där av värmen.

Och om man nu ska löda in ett chip i en wii, hur tunn spets rekomenderar ni?

Comment

Det blir så av vätskan som finns inbakad i löntennet (inte i alla).. kommer inte ihåg vad den heter. Den skyddar... nåt.

Comment

flussmedlet menar du? jo det är ju rätt aggresivt iom att syftet med det är att det ska ta bort oxid från lödstället.

Comment

Original inlägg av skerk Visa Inlägg
                              flussmedlet menar du? jo det är ju rätt aggresivt iom att syftet med det är att det ska ta bort oxid från lödstället.
                              Ah. Precis. Det menar jag.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X