Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur många spel funkar med wiikey?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur många spel funkar med wiikey?

Jag har funderat på att chippa min Wii med wiikey (det är väl den bästa) men jag undrar om jag är 100% garanterad över att alla spelen (backup spel och NTSC spel) kommer funka.

jag har hört att bara 70% av spelen funkar eller har jag fel?

70% av NTSC spelen och 100% av PAL spelen isåfall :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
      70% av NTSC spelen och 100% av PAL spelen isåfall :-)
      isåfall? gissar du eller är det så?

Comment

hehe skoj att ifrågasätta hansi

Det finns bara vad jag hört 1 spel som inte fungerar på WiiKey ännu, det är Trauma Center.

Comment

Original inlägg av Mojo Visa Inlägg
          hehe skoj att ifrågasätta hansi

Det finns bara vad jag hört 1 spel som inte fungerar på WiiKey ännu, det är Trauma Center.
          Om hansi säger att 70% av NTSC spelen funkar och du säger att det bara är ett spel som inte funkar vem är det jag ska lyssna på?

okay hansi är ju admin så han borde veta men fick ett litet kryptiskt svar när man skriver "isåfall"

Comment

Inte mycket lönt att söka efter garantier när det gäller chip av reverse engineering typen. Det är ju knappast så att de tar hänsyn till chippen när de skapar spelen

Comment

Ett okryptiskt svar är att 44 PAL wii rellar funkar i dagsläget. Ntsc har jag inte testat.

Comment

Original inlägg av ravedog Visa Inlägg
                Inte mycket lönt att söka efter garantier när det gäller chip av reverse engineering typen. Det är ju knappast så att de tar hänsyn till chippen när de skapar spelen
                Nää jag vet men när jag chippade min PS2:a med ett matrix infinity så funkade alla spelen som jag testade och det är en sån garanti som jag vill ha.

Comment

de enda spelet jag inte fått igång är trauma center.
                  resten som inte funkar finns som pal versioner vad jag vet.
                  har dock aldrig testat några japanska rellar.
                  men någon riktig garanti kan du nog aldrig få iom att nintendo släpper firmware fixar.

Comment

http://wiki.gbatemp.net/index.php/Wi...atibility_List
                    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
                    Wii - Wiinja Deluxe
                    NintendoDS - R4
                    Xbox - SmartXX - SOLD!
                    http://profile.mygamercard.net/crsan
                    http://www.minhembio.com/crsan

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X