Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränna GCspel till Wii?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Kan bara rapportera även jag att det funkar bra att bränna GC-spel till Wii + wiikey. Kör gcos från en emulatorskiva jag hittade på pirateb som får boota skivorna. Dvs, köra igång gcos först och sedan swappa NTSC-spel.

Tack igen till alla som skriver i detta forum! Bra med alla som vandrat före och visar hur det funkar.

Comment

Fan, de GC-såpel som jag bränner ut har en tendens att hänga sig ibland, SSBM hänger sig direkt när matcherna börjar laddas, nån som vet vad detta beror på?

Comment

en del spel funkar inget vidare när man har krympt respektives image-fil, andra gillar inte heller att ligga på en skiva med fler spel på.. är det inte det så är det förmodligen din brännarteknik som inte funkar riktigt. alltså skivmärke, brännare, brännarn ihop med dina skivor, brännarprogram, osv..

Comment

Mjo, men alla Wii-spel jag bränt ut funkar perfekt. Aja, får väl köpa fanskapena begagnade istället.

Comment

För mig är det tvärt om. GC-spelen funkar perfekt men Wii-spelen hänger sig en del, särskilt NTSC. Men som sagt, många variabler som ska stämma..

Comment

Nån annan som har haft GC kontroller som inte fungerat?

Comment

Original inlägg av Podde Visa Inlägg
                Nån annan som har haft GC kontroller som inte fungerat?
                Jag lånade nyss en Thrustmaster Firestorm Powershock av en kompis som kör den till sin GC.. får den inte ens att tända sin "jag lever"-lampa.. ska prova byta mot hans originalmoj och se om det löser problemet..

Comment

Känns som att väldigt mkt beror på ISO-filen, dessutom så verkar NTSC-GC-spel inte funka lika bra som PAL, trots att jag slagit på region override. Sen så märkte jag att en del spel som jag tankat måste vara krympta, vilket dels medför sina egna problem, men, enligt vad jag läst, kan skapa problem med WiiKey.

Varnar för denna torrent Final.Fantasy.Crystal.Chronicles.NTSC-RARE. Den funkar perfekt så länge spelet nte behöver ladda vissa områden eller ladda om efter att man dött. Synd, det verkade vara ett grymt spel.

Nån som kan tipsa om en fungerande version som seedas, btw?

Comment

Original inlägg av luffar'n Visa Inlägg
                    Känns som att väldigt mkt beror på ISO-filen, dessutom så verkar NTSC-GC-spel inte funka lika bra som PAL, trots att jag slagit på region override.
                    Regionspatchning på GC-spel funkar jättebra... om man kör NTSC till NTSC, dvs Japanska spel i USA eller USA spel i Japan. Skall du köra NTSC gamecube spel på PAL maskin så bör du starta GCOS och sedan byta skiva och låta GCOS starta spelet. Med andra ord är region override på GC spel hyffsat värdelös för oss med PAL-konsoller, men visst ett och annat spel kanske det funkar med.

GCOS finns bl.a. på WiiKeys config 1.2 skiva. Starta GCOS MB och byt sedan till det spel du vill köra och välj "Boot DVD".

Tycker du att det är krångligt att skapa config 1.2 skivan för Wiikey så kan du t.ex. ladda ner yaosm_config_eur.rar här: http://psx-scene.com/forums/404629-post1.html
                    Det är visserligen en konfigurationsskiva för yaosm chippet men det är också en GCOS boot skiva.

Smidigast är dock att lägga flera NTSC spel på samma skiva tillsammans med GCOS enligt de här guiden: http://psx-scene.com/forums/yaosm/55...ion-howto.html Alla spel tycker inte om att hamna på en sån skiva men så länge man inte krymper dem innan så brukar det gå bra med de flesta.
                    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Comment

Tack, men allt det där visste jag redan om och har prövat. Har fortfarande problem med vissa GC-spel, framförallt de som är NTSC. Vet inte vad jag ska göra.

EDIT: Hittade lösningen, uppdaterade brännaren.
                      Last edited by luffar'n; 2007-05-02, 01:10.

Comment

jag får wiikey installerat imorgon av far, ska prova att bränna ut i nero med 4 x

hoppas det går, annars skriver jag här

Comment

hur uppdaterar man sin brännare "luffarn"

Comment

Kolla tillverkarens hemsida. De brukar ha de senaste drivrutinerna. Annars så är det bara att kolla enhetens egenskaper och sedan gå in på "drivrutiner" och sen på "uppdatera".

Comment

öhh, är det inte firmware vi snackar om här? jag har då aldrig behövt några drivrutiner för nån IDE-enhet förr.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X