Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Printable.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Som jag fattat det med LightScribe, så gör den bara 1 färg (skivans färg och skriver gråskalor på det.)

Själv köpte jag en pixma 4300 från PCCity för 799:- för att skriva ut direkt på skivorna. Sen så köpte jag 100st printable skivor och vita fodral från ************.
    Mins jag inte helt fel så är LightScribe sjukt dyra skivor å.

Comment

Original inlägg av glericus Visa Inlägg
      Som jag fattat det med LightScribe, så gör den bara 1 färg (skivans färg och skriver gråskalor på det.)

Själv köpte jag en pixma 4300 från PCCity för 799:- för att skriva ut direkt på skivorna. Sen så köpte jag 100st printable skivor och vita fodral från ************.
      Mins jag inte helt fel så är LightScribe sjukt dyra skivor å.
      Okej. Men vet du om det finns något program där man kan bifoga in en Wii-label och sen bränna ut den genom LightScribe?
      Wii - Wiikey.

Comment

Original inlägg av Bianc0neri Visa Inlägg
        Okej. Men vet du om det finns något program där man kan bifoga in en Wii-label och sen bränna ut den genom LightScribe?
        Får man inte de med skrivaren?
        Kan ju alltid kolla brännarens hemsida eller http://www.lightscribe.com/

Comment

Får man inte de med skrivaren?
          Kan ju alltid kolla brännarens hemsida eller http://www.lightscribe.com/
          Klart att jag fick med en mjukvaru-skiva - NERO 7, som slöar ner min dator till max... Ett program jag försöker undvika, men finns det inget annat sätt, så får jag väl installera ändå.

Kikade in lite där på LightScribe.com, hittade en massa bra program, men inte till att bifoga in egna bilder. Blir tokig alltså...
          Wii - Wiikey.

Comment

Original inlägg av Bianc0neri Visa Inlägg
            Klart att jag fick med en mjukvaru-skiva - NERO 7, som slöar ner min dator till max... Ett program jag försöker undvika, men finns det inget annat sätt, så får jag väl installera ändå.

Kikade in lite där på LightScribe.com, hittade en massa bra program, men inte till att bifoga in egna bilder. Blir tokig alltså...
            Vad är det som är dåligt med nero, aldrig haft nå speciella problem med det dom senaste 10 åren

Comment

Vad är det som är dåligt med nero, aldrig haft nå speciella problem med det dom senaste 10 åren
              Att den tar mycket kraft och minne... Men nåja, den duger väl ändå. Den har ju label-programmet så jag kan skriva etiketter, + att jag kan bifoga bilder. Fast nu är det bara en sak kvar. Hur jag gör så att bilden passar in i 12 CM-skivan. Blir väl och läsa på lite. Tack för hjälpen.
              Wii - Wiikey.

Comment

jag provade lightscribe häromdan när jag fick möjligheten utan att köpa en sån brännare eller skivor själv, å jag blev förvånad över hur missvisande exempelbilderna på LS-skivorna är, åtminstone de jag sett på nätet. visst visste jag att det skulle bli gråskala, men att skärpan är dålig, att svart blir ljusgrått trots att programmet är inställt på högsta kvalité, plus att hela "trycket" generellt syns väldigt dåligt gjorde mig klart förvånad. jag brände två LS-skivor som följde med en ny HemPC i syfte av backup så jag vet inte vad dom kostade, men i mitt tycke så spelar det ingen roll eftersom kvalitén är en klar besvikelse jämfört med printable-skivor.

Comment

Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
                  jag provade lightscribe häromdan när jag fick möjligheten utan att köpa en sån brännare eller skivor själv, å jag blev förvånad över hur missvisande exempelbilderna på LS-skivorna är, åtminstone de jag sett på nätet. visst visste jag att det skulle bli gråskala, men att skärpan är dålig, att svart blir ljusgrått trots att programmet är inställt på högsta kvalité, plus att hela "trycket" generellt syns väldigt dåligt gjorde mig klart förvånad. jag brände två LS-skivor som följde med en ny HemPC i syfte av backup så jag vet inte vad dom kostade, men i mitt tycke så spelar det ingen roll eftersom kvalitén är en klar besvikelse jämfört med printable-skivor.
                  Skillnaden är enorm i pris också: LightScribe DVD+ Printable
                  Sen att printable får en att tappa hakan hur bra det blir, är otroligt.

Om nån är ute efter en canon(hehe) fin skrivare så kan ni kolla in PCCity som säljer en Canon pixma 4300 för 799:- inc frakt

Comment

menar det. fast jag kom precis på en nackdel med printable, och det är att man måste låta skivorna torka innan man använder dom. så planerar man inte sina bränningar genom att printa i förväg så sitter man där antingen med ett gäng vita skivor utan att veta vad som är vad, eller med printade skivor som inte är klara för användning ännu. det går att leva med förstås, men jag stör mig nåt så enormt på det ibland när jag är ivrig på att spela.

Comment

Skillnaden är enorm i pris också: LightScribe DVD+ Printable
                      Det här verkar ju faktiskt grymt intressant... Är det något speciellt märke på skivorna man ska titta efter ur wiisynpunkt, eller duger alla printables bra så att wii läser dem utan problem?

/Borka

Comment

Har inte märkt nån större skillnad i läsbarhet, köpte först printable från Klasseohlsson och nu kör jag MediaRange skivor från Tyskland.
                        Skrivaren är en Pixma och bläcket är pirat från visäljercd

Comment

Original inlägg av Birkborkasson Visa Inlägg
                          Det här verkar ju faktiskt grymt intressant... Är det något speciellt märke på skivorna man ska titta efter ur wiisynpunkt, eller duger alla printables bra så att wii läser dem utan problem?

/Borka
                          Det sägs att DVD- är bättre till wii än dvd+
                          vet dock inte om det stämmer 100% men nån kanske vet.
                          Jag kör med TDK DVD+ printable ivf.

Comment

TDK DVD-R printable här, funkar också bra. tror inte det spelar så stor roll vilket märke du använder så länge det inte är allt för billigt. anledningen till att jag använder -R (har inte ens provat +R) är att +R är mer eller mindre omöjliga att få igång på PS2or.

Comment

printar man före eller efter man har brännt?

Comment

Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
                                printar man före eller efter man har brännt?
                                Jag gör de efter, men de lär inte ha nån betydelse

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X