Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flimmer med komponentkabel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flimmer med komponentkabel

Hejsan,
    Fick hem min komponent kabel till Wii idag och glad i hågen så kopplade in den. Bilden blev kalas bra och mycket mer detaljerad så klart. Körde 480p till min LG 32" LCD tv och allt kändes kalas.. men så insåg jag att jag hade ett grymt flimmer över hela bilden.. vet inte vad det är och kan inte minska det även om jag väljer 480i eller lägre..
    Någon som hört något om detta? Oehört störigt är det, speciellt i menyer då bilden är still och man ser flimmret ännu mer...

Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
    Hejsan,
    Fick hem min komponent kabel till Wii idag och glad i hågen så kopplade in den. Bilden blev kalas bra och mycket mer detaljerad så klart. Körde 480p till min LG 32" LCD tv och allt kändes kalas.. men så insåg jag att jag hade ett grymt flimmer över hela bilden.. vet inte vad det är och kan inte minska det även om jag väljer 480i eller lägre..
    Någon som hört något om detta? Oehört störigt är det, speciellt i menyer då bilden är still och man ser flimmret ännu mer...
    Kan du beskriva det närmare? Flimrar hela bilden eller är det enstaka pixlar över hela bildytan som flimrar? Syns det tydligare i dimmiga områden i Zelda TP än på andra bilder?

Comment

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig men jag köpte en original wii component kabel för att koppla med min 50 tums plasma. Blev skitbra bild med 480p.

Comment

Det är inte själva bilden i sig som flimmrar.. mer som att det är ett flimmer som går i bakgrunden hela tiden.. typ 15-20 jätte tunna sträck som "rullar" nedifrån och upp hela tiden. När det Wiiet startar om och hela bilden blir svart så ser man dem jätte väl, eller om man står helt still i Zelda tex.
        Svårt att förklara...

Comment

Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
          Det är inte själva bilden i sig som flimmrar.. mer som att det är ett flimmer som går i bakgrunden hela tiden.. typ 15-20 jätte tunna sträck som "rullar" nedifrån och upp hela tiden. När det Wiiet startar om och hela bilden blir svart så ser man dem jätte väl, eller om man står helt still i Zelda tex.
          Svårt att förklara...
          Åhå. Det är inget jag känner igen. Kanske någon annan har råkat ut för det.

Comment

Försökte att dra kabeln så att den inte låg emot strömkabeln till tv'n, men det hjälpte inte.. Har prövat att ricka lite på kabeln som går in i wiit men utan lösning där också.

Testade att surfa precis och där syns det väldigt mycket också.. kan det vara något som är galet med kabeln måntro?

Comment

Dra ur alla andra kablar ur tv:n inkl antennkabel och se vad som händer.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Kan det vara det här problemet som många andra har?
                http://digg.com/gaming_news/Wii_in_4..._certain_HDTVs
                ps2/xbox/psx/snes/nes/megadrive/wii

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                  Dra ur alla andra kablar ur tv:n inkl antennkabel och se vad som händer.
                  Ska testa det, tack för tipset.

Original inlägg av willmans Visa Inlägg
                  Kan det vara det här problemet som många andra har?
                  http://digg.com/gaming_news/Wii_in_4..._certain_HDTVs
                  Är nog inte det problemet. Funkar skit bra och precis som det ska förutom de små irriterande flimmret som går i bakgrunden hela tiden..

Comment

Låter definitivt som någon slags "ground-loop". Det brukar se ut så då. Antagligen kan du lösa det genom ett mantelströmsfilter till antennen, om problemet avhjälps om du drar ut antennsladden.

Jag har haft samma problem med s-videoingång och antennsladd tidigare och det löste sig med ett mantelströmsfilter.

Comment

Original inlägg av Grimmy Visa Inlägg
                      Låter definitivt som någon slags "ground-loop". Det brukar se ut så då. Antagligen kan du lösa det genom ett mantelströmsfilter till antennen, om problemet avhjälps om du drar ut antennsladden.

Jag har haft samma problem med s-videoingång och antennsladd tidigare och det löste sig med ett mantelströmsfilter.
                      Försökte dra ut vart enda kabel men utan effekt... känns som det är något galet med själva komponentkabeln...

Comment

Jag har exakt samma problem på min Sharp 42" Full HD TV. Dock är det bara när jag ser wii menyn (den helvita). I spelen däremot försvinner flimmret helt och hållet.

Comment

Original inlägg av SkalmanWii Visa Inlägg
                          Jag har exakt samma problem på min Sharp 42" Full HD TV. Dock är det bara när jag ser wii menyn (den helvita). I spelen däremot försvinner flimmret helt och hållet.
                          Försvinner det verkligen eller är det bara så att du inte ser dem när bilden rör sig? Själv så märker jag inte det när bilden rör sig, men så snart man står still i Zelda t ex så syns det jätte tydligt...

Comment

jag måste dubbelkolla för att vara på den säkra sidan...Men jag vet att när jag spelade MedelOfHonour igår hade jag inget flimmer i spelet. Dock kan jag spela lite Zelda igen men lite trött på det, helt för enkelt.

Det är en Mad Catz kabel om det säger något

Comment

Har samma problem med flimmer på min 720p LG. Verkar som det flimmrar mer när det är mycket ljust på skärmen (tex i menyn). När det är mörkt flimmrar det inte alls. Har någon tredjepartskabel.
                              Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
                              Wii - Wiinja Deluxe
                              NintendoDS - R4
                              Xbox - SmartXX - SOLD!
                              http://profile.mygamercard.net/crsan
                              http://www.minhembio.com/crsan

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X