jag läste i något att annat forum att många som använder komponentkabel har problem med bilden när det är mycket vitt som visas. blir det för mycket så försvinner bilden helt, vilket (troligen) beror på att TVn får för sig att den inte längre får någon signal.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flimmer med komponentkabel
Collapse
X
-
Så där, då fick man en ny idag och samma problem...
Gick ned till tv handlarn i byn och testade på två andra LCD's och där funkade det prima utan flimmer/störningar...
Verkar som det är något galet med komponentingången på tvn... dock har jag inget annat jag kan testa i komponent ingången...
- Citat
- Flag
Comment
-
LOL tänkte precis skriva detsammaOriginal inlägg av brownstone Visa InläggDetta uppstår när du kopplar den röda kabeln i fel ingång, prova att byt plats på dom röda bara.

Nobody Dies A virgin.. Life Fucks us all
- Citat
- Flag
Comment
-
Det räcker med att koppla EN av de röda/gröna/blå bildkablarna - kommer inte ihåg vilken just nu - så får du (svartvit) bild. De andra två ger färginformationen i bilden. Så det är möjligt att man kan få skum bild ifall man råkar byta en av dom mot en ljudkabel :-)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment