Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ladda ner spel från onlineshopen!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ladda ner spel från onlineshopen!

Hej alla,

Efter att jag hörde att det börjat poppa upp en hel del gamla goda klassiker på shopen för nerladdning till Wii, så tänkte jag införskaffa mig en maskin. Jag har dock ett par frågor om hur detta fungerar praktiskt.

* Jag antar att spelen man köper/laddar ner läggs ner på ett SD-kort, stämmer det?
    * Kan jag sedan plocka med mig mitt kort till kompisen och köra dessa spel på hans maskin?
    * Finns det sätt att flytta spelen mellan sina SD-kort?

Tack för ordet!

/ PG
    Last edited by PeeGee; 2007-05-16, 01:29.

*bmup*
    Last edited by PiGGELiN; 2007-05-16, 13:12.

Comment

Ingen som laddat ner lite gamla klassikers och testat ovanstående?

/ PG

Comment

Original inlägg av PeeGee Visa Inlägg
        Jag antar att spelen man köper/laddar ner läggs ner på ett SD-kort, stämmer det?
        Nej, de laddas ner i det interna flashminnet.

Kan jag sedan plocka med mig mitt kort till kompisen och köra dessa spel på hans maskin?
        Nej, de går bara att köra på din egen Wii.

Finns det sätt att flytta spelen mellan sina SD-kort?
        Nej, du kan inte flytta saker direkt mellan SD-kort utan du måste mellanlagra i internminnet. Om det inte går så får du lov att göra det på datorn istället.

Comment

Det går att göra en backup av spelen till SD-kortet. Funkar, av någon konstig anledning, inte på alla spel.

När du väl betalat för ett spel kan du alltid ladda ner det igen utan kostnad från wii-shopen
          Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
          Wii - Wiinja Deluxe
          NintendoDS - R4
          Xbox - SmartXX - SOLD!
          http://profile.mygamercard.net/crsan
          http://www.minhembio.com/crsan

Comment

Strålande killar, då har jag lite mer kött på benen!

En följdfråga, är det något av marknadens alla chip som löser denna bit? Dvs så att man kan spela dessa spel hos kompisar, säkerhetskopiera osv?

/ PG

Comment

Inte vad jag har hört. Det enda chippen gör hittills är väl att lura DVD'n att det är en äkta version du kör.

Comment

Nevva,

Synd, jag misstänkte att det var så. Nä dom vanliga spelen köper jag så gärna på original, men det hade ju varit fint att kunna fylla ett SD-kort med alla klassiker.

Tack för input!

/ PG

Comment

det går ju å andra sidan att spela både NES och SNES på en Wii i GC-läge utan att betala en krona om så önskas. det fungerar säkert med flera format också, men jag är inte så insatt så jag vet inte vilka. jag har aldrig gjort det själv för problemet jag har med att kunna spela alla spel är att jag spelar en bråkdel av dom i fem minuter var. "nää det här var tråkigt, nästa.. äh, också tråkigt.. det här var ok men det finns säkert nåt roligare.." osv

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X