Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skriva ut cd covers direkt på skivan (problem + svar)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Skriva ut cd covers direkt på skivan (problem + svar)

Tjenare!

Har sökt i forumet men inte hittat detta ämne tidigare.

Jag har just köpt en Canon MP600 skrivare som jag är sjukt nöjd med. Skriver ut riktigt fina DVD-omslag till mina backuper. Skrivaren har även en funktion som gör det möjligt att skriva ut CD covers direkt på skivan om man har skaffat printable DVD-R vilket jag givetvis har gjort.

Testade igår att skriva ut CD label till Wario Smooth Moves och det gick finfint att skriva ut covern på skivan. Men, skrivaren lämnade ungefär 1 centimeter oskrivet både i ytterkant och innerkant. Detta gör att skivan ser väldigt konstig ut. Jag vill ju givetvis ha covern över HELA skivan. Möjligen att den lämnar nån millimeter i kanterna.

Jag har som sagt en Canon MP600 och använder Verbatim DVD+R Photo Printable skivor i programmet CD-Labelprint som följde med skrivaren.

Jag har varit in i alla menyer jag kan hitta och det verkar vara möjligt att korrigera de inre och yttre skrivarcirklarna något man inte alls hela vägen ut i kanten som jag vill ha det.

Har ni några tips på vad jag ska göra.

Har jag missat nåt i programmet?
    Vilka program använder ni för att skriva direkt på skivan?
    Om ni använder CD-Labelprint, hur blir det gör er?
    Någon som råkat ut för något liknande?

Alla tips och förslag är varmt välkomna.

Vänligen
    Hasse

*** EDIT ***

http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=847152

Hittade tillslut en riktigt bra lösning, hur smart som helst.

quote:

Du kan använda dig av cd labelprint inget större problem....
    Starta CD Label Print.
    Tryck på File menyn och välj Select paper.
    I Paper selection väljer du i listan Print_Genre: CD Label Print.
    Där finns två standard val... Men skapa en ny.
    Tryck på New knappen och där finns inställningarna jag tror att du har letat efter... ställ in 17 på inner cirkeln och 118 på ytter cirkeln.. och döp till "min personliga" eller vad du vill. Har funkat hur bra som helst för mig under lång tid... Inga andra progg har behövts..

unquote:
    Last edited by Loki; 2007-05-19, 23:34. Anledning: Hittat lösningen

Funderar starkt på att köpa en såndär skrivare, kostar ca 1600kr vilket är helt ok! Blir det bra kvalitet på skivorna?

Comment

Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
      Funderar starkt på att köpa en såndär skrivare, kostar ca 1600kr vilket är helt ok! Blir det bra kvalitet på skivorna?
      Skit snack, du kan ju få en skrivare som skriver på skivor för halva de priset -.-
      http://forum.psxcare.com/support/sho...5&postcount=23

Comment

Blir det bra kvalitet med ev Canon PIXMA iP4300? 799kr är ju sjukt billigt!

Comment

Blir det bra kvalitet med ev Canon PIXMA iP4300? 799kr är ju sjukt billigt!
          Det blir kanonfint. sitter själv med en iP4200 MEN patronerna är svindyra! Som tur är finns det kopior som är mycket billigare, men det krävs lite pill då man måste peta bort chippet från "orginal" patronerna. Men det är helt klart värt ansträgningen.
          Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
          Wii - Wiinja Deluxe
          NintendoDS - R4
          Xbox - SmartXX - SOLD!
          http://profile.mygamercard.net/crsan
          http://www.minhembio.com/crsan

Comment

Original inlägg av crsan Visa Inlägg
            Det blir kanonfint. sitter själv med en iP4200 MEN patronerna är svindyra! Som tur är finns det kopior som är mycket billigare, men det krävs lite pill då man måste peta bort chippet från "orginal" patronerna. Men det är helt klart värt ansträgningen.
            Har du lite tips på hur man gör och köper dom, om det finns nån sida som visa etc

Comment

Lite mer info på de där patronerna?

Comment

kolla ebay, jag köper alltid där av samma företag.

Comment

Är patronerna dyrare på en billig skrivare? Man kasnke borde köpa en för 1600 kr iaf, om patronerna är billigare.

Comment

Jag är ingen expert men jag har fått för mig att ju fler olika färgpatroner en skrivare har ju mer ekonomisk är den eftersom man då byter när 1 färg är slut.

Comment

sant, eller, det borde åtminstone vara så. jag betalade runt 1.000:- för min skrivare och den har 6 olika patroner. nivån på dom är väldigt jämn, det finns ungefär 20% färg kvar i vardera patron. det sjunker snabbt när man skriver i färg också. om jag däremot bara skriver ut nåt i svart/vitt så händer det trots allt inte särskilt mycket med stapeln för den svarta färgen..

Comment

Har en iP 5200R och köpte nyss nya patroner från eBay, tyskland. 20st patroner, 4 av varje färg (gul, magenta, cyan, svart och en större svart till tekst eller så). Det kostade 350kr ink frakt, ungefär.

Det enda man behöver göra är som sagt att flytta chip, men det är enkelt. Första gången jag bytte originalpatroner till såna 'pirat'patroner var det lite att pilla (instruktioner medföljer oftast), nu har jag de chips med lite dubbelsidat tejp och det tar 30s att byta en patron. Använder samma tejp hela tiden, funkar kanon.

Det är andra gången att jag köpte patroner, köpte 20st för ett år sedan eller något, men de har nästan tagit slut nu.

Har dessutom ALDRIG haft strul med att bläcken var intorkad i skrivarhuvuden eller något, som jag hade på Epson skrivaren jag hade innan. Då fick man köra rensning av huvudet hur ofta som helst.

Comment

Jag vill hellst inte pilla min skrivare, vad kostar orginal patroner?

Comment

Jag vill hellst inte pilla min skrivare, vad kostar orginal patroner?
                            Som att köpa en ny skrivare ungefär =)
                            Så jag antar att du kommer vilja pilla i din skrivare.

Till min pixma3400 kostar patronerna på inkclub 119kr st samt 139 försvart pigment.
                            Så antingen köper du patroner för 615kr eller så beställer du pirat patroner och chansa på att du lyckas =)

Comment

Är det lika mycket i pirat patroner som i orginal?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X