Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gecko-adapter - Hur spara via emulatorer?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Gecko-adapter - Hur spara via emulatorer?

Hej,

Jag har skaffat mig en Gecko-adapter.
    Det är alltså en adapter som man sätter i minneskortplatsen för GC-minneskort. I adaptern trycker man sedan i ett SD-kort för att kunna spara i vissa Homebrew-program osv. I alla emulatorer jag testat som körs i GC-läge så går det att välja om man vill spara till SD. Jag har försökt detta men får bara ett meddelande som lyder "unable to mount SD-card". Vet någon hur jag kan få det att fungera? SD-kortet är på 256 mb och FAT16-formaterat.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Man lär behöva formattera kortet på samma sätt som man formatterar ett vanligt gamecubeminneskort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
      Man lär behöva formattera kortet på samma sätt som man formatterar ett vanligt gamecubeminneskort.
      Så, det bör jag kunna göra via menyerna i mitt Wii alltså?
      Ska testa det.

Comment

Det finns inget val för att formatera ett GC-kort i Wiit.

Comment

jag får det valet en gång i veckan i snitt, mitt j-vla tredjepartskort förstör sparningarna hela tiden och då blir man ju så illa tvungen..

Comment

Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
            jag får det valet en gång i veckan i snitt, mitt j-vla tredjepartskort förstör sparningarna hela tiden och då blir man ju så illa tvungen..
            Okey. Jag pratar dock om en Gecko-adapter med SD-kort.
            Får inte upp något sånt val.

Comment

mjo, jag vet men jag har ett svagt minne av att någon pratade om att det funkade precis lika bra med ett vanligt minneskort? själv har jag ingen aning, det är inget jag har testat..

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                Hej,

Jag har skaffat mig en Gecko-adapter.
                Det är alltså en adapter som man sätter i minneskortplatsen för GC-minneskort. I adaptern trycker man sedan i ett SD-kort för att kunna spara i vissa Homebrew-program osv. I alla emulatorer jag testat som körs i GC-läge så går det att välja om man vill spara till SD. Jag har försökt detta men får bara ett meddelande som lyder "unable to mount SD-card". Vet någon hur jag kan få det att fungera? SD-kortet är på 256 mb och FAT16-formaterat.
                Jag har ingen Geckoadapter själv men står både här och där att man måste formattera kortet på datorn med FAT eller FAT16 för att det skall fungera. Kan det vara det som krånglar?

Comment

Original inlägg av khim Visa Inlägg
                  Jag har ingen Geckoadapter själv men står både här och där att man måste formattera kortet på datorn med FAT eller FAT16 för att det skall fungera. Kan det vara det som krånglar?
                  Som jag skrev innan så kör jag, tyvärr, fat16 redan.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X