Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiikey vs CycloWiz

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wiikey vs CycloWiz

För nån månad sen kändes det rätt självklart att välja WiiKey men som jag uppfattat det verkar CycloWiz kommit ikapp rätt ordentligt och kanske dessutom dragit ifrån ?

Verkar som om WiiKey har endel problem med uppdateringen och allmänt dålig support medan CycloWiz skärpt till sig rejält och ordnat så i princip alla PAL spel funkar till PAL etc

Eller har jag fattat fel ? Är WiiKey fortfarande the way to go ??

Finns det nuförtiden någon skillnad i vilka spel som funkar till wiikey resp cyclowiz ? Finns det nån funktion som något av chippen har som det andra inte har ?

Tacksam för svar
    kokobananko

Så alla pal spel funkar till pal? Ja det gör dom ju med wiikey vad jag vet.

Comment

Original inlägg av Blommah Visa Inlägg
      Så alla pal spel funkar till pal? Ja det gör dom ju med wiikey vad jag vet.

jo men frågan är om dom gör det till båda chippen och om cyclowiz dessutom har vettigare supports och update lutar ju valet åt det...

Comment

Original inlägg av kokobananko Visa Inlägg
        jo men frågan är om dom gör det till båda chippen och om cyclowiz dessutom har vettigare supports och update lutar ju valet åt det...
        Just nu känns det väl lite som att det kan vara en poäng med att vänta till Wiikeyuppdateringen släppts innan man bestämmer sig, eller? Det kan ju komma många nya trevliga features med den uppdateringen, och ett modchip löder man normalt inte ur och byter ut en gång i månaden bara för att ett annat är bättre.

Comment

Vänta med att välja tills efter Wiikeys uppdatering släppts. Jag tror skarpt på DVD filmsstöd i nya uppdateringen, är väll kanske mer önsketänkande än realistisk men jaja
          Wii - Wiikey
          http://www.minhembio.com/hatchespzut

Comment

Wiinja är bra grejer också!
            Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
            Wii - Wiinja Deluxe
            NintendoDS - R4
            Xbox - SmartXX - SOLD!
            http://profile.mygamercard.net/crsan
            http://www.minhembio.com/crsan

Comment

En massa pratar om att de andra chippen är mycket bättre för att de släppt 10-tals med uppdateringar redan.. vet inte om jag håller med där. Känns mer som att de inte riktigt vet vad de håller på med utan måste släppa små fixar hela tiden.
              Hellre vänta lite längre och få en genomarbetad och bra uppdatering istället.
              Men vem vet.. kanske inte blir något alls.. svårt att säga när Wii-marknaden är så ung ännu.

Comment

Original inlägg av hatchespzut Visa Inlägg
                Vänta med att välja tills efter Wiikeys uppdatering släppts. Jag tror skarpt på DVD filmsstöd i nya uppdateringen, är väll kanske mer önsketänkande än realistisk men jaja

hehe måste bestämma mig idag tyvärr

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X