Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

WiiKey - spelar original men inte backups (NTSC-Wii)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• WiiKey - spelar original men inte backups (NTSC-Wii)

Hallå på er,

Ja rubriken säger det mesta - har låtit en kille här i Umeå få chippa min amerikanska Wii med en WiiKey utan positivt resultat :/ Upprepade försök har gjorts och det med flertalet WiiKeys, men resultatet blir alltid detsamma - konsolen bootar originalspel men varken chippets Setup Disc eller backups...

Har verkligen testat med allt som vi kan komma på utan resultat och undrar ifall någon fler har haft följande problem men lyckats lösa det.

Personen har utan problem chippat dussinet PAL-konsoler både före och efter det att min blev inlämnad.

Vi har chippat hundratals pal wii och en handfull ntsc wii med wiikey, det SKA inte vara något problem bara för att den är ntsc.

Men jag tror att du måste bränna en ntsc setup disc...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Då är det bara att försöka om och om igen då, tack iaf för bekräftelsen om att ni inte har haft några som helst problem!

Comment

Det kan vara mediat du använder också, Wii brukar ha problem:

http://psx-scene.com/forums/wiikey/5...t-backups.html

Den tråden kanske hjälper dig, lycka till!

Comment

Jag har inga problem med mina NTSC backuper, vare sig det är patchade eller inte patchade, alltså regionsomkodade. Det fungerar klockrent ändå vare sig det eller inte.
          Wii - Wiikey.

Comment

Bara for the record så tänkte jag meddela att ingenting fortfarande funkar, förutom originalspel då. Så striden fortsätter...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X